Değerli Okurlarım,
Şüphesiz hepimiz biliyoruz ki Bandırmamızın içinden geçen demiryolu nedeniyle demiryolunun ikiye böldüğü bir yerleşim yeridir. Bu yüzdendir ki şehrimizin bazı cadde ve sokakları demiryolu tarafından kesilmekte bu sebeple demiryolu üzerinde bir takım karayollarının geçtiği geçitler oluşmaktadır. Bu geçitlerin en tanınmışı Ordu Caddesi üzerinde yer alan, hemen halkımızın süper gazino dediği eğlence yerinin yakınında yer almaktadır. Bildiğim kadarıyla diğerleri trenyolu geçitleri sokaklar açısından söz konusu olmakta bunlardan birisi Günaydın Bakkaliyesi önünde yer alıp on beşinci sokak ikinci tepe sokak ve bağlar sokakların kavşağında yer almaktadır. Demiryolu üzerinde yer alan bir diğer geçit ise demiryolu ile 18. Sokağın kesiştiği yerde yer almaktadır. Bu geçitler dışında yayaların demiryolundan karşıya geçtiği bir takım geçitler bir tane bile de olsa bir yaya üst geçidi de bulunmaktadır. Şimdi bu kadar bilginin verilmesinin sebebi nedir sorularının yükseldiğini duyar gibiyim. Hemen açıklamaya çalışayım demiryolu hattının kurulduğunda bu hattın karşı yakasında fazla yerleşim olmadığından demiryolu üzerindeki geçitler ulaşım araçları ve yayalar açısından fazla tehlike yaratmamış, geçitlere konulan uyarı levhaları olabilecek kaza ve zararları önlemeye yetmiştir. Hatta bu tür levhalar bazı komiklikler yaratmaya vesile bile yaratmıştır. Nitekim bunlardan birisinin Sunullah Mahallesi yaşlılarından sevimli bir şahsiyet olan Turhan Yavuzhan tarafından şöyle anlatılmıştır:
Hocam 18. Sokakta geçide uyarmak maksadı ile konulan levhada katarlara dikkat yazmışlardı. Hangi arkadaş yapmış bilmem ama arkadaşlarımızdan birisi bu levhadaki “K” harfini kazımız onu “ T ” harfine çevirmişti. Böylece yazı tatarlara dikkat e dönüşmüştür. O dönemde mahallenin tatar ağırlıklı olması Sunullah Mahallesi sakinlerinin bu yazıya bakıp gülümsemelerine sebep olmuştur. Tabi yazı silinmiş bu şakada hatıralara kazınmıştır. Ne yazık ki şurasını da vurgulamak isterim ki şüphesiz sözünü ettiğim geçitler üzerinde o dönemlerden bu güne kadar yerleştirilmiş, üzerine ışıklı levhaların ve fenerlerin yer aldığı iner kalkar bariyerlerde, buralarda görevli bekçi ve makasçılardan yaya ve araçları uyarma görevini gerçekleştirmişlerdir. Geçmişte şüphesiz trenlerin hızının az olması da bu geçitlerde olabilecek kazaları azaltıcı faktör olmuştur. Zaman ilerleyip günümüze geldiğinde trenler hızlanmış, insanlar ve araçlar çoğalmış, geçitler daha tehlikeli hale gelmiştir. Hele Bandırmamız için hızlandırılmış veya hızlı tren uygulaması söz konusu olunca tehlike daha barizleşmiş, demiryolu çevresindeki binalar içinde yeni sistemin yaratacağı sarsıntı sebebi ile oluşabilecek toprak kaymaları yıkılma tehlikesi yaratabilmesi mümkündür. Bu hızlı tren nedeniyle hatta yapılan düzenlemeler yılların hat ve tünel zemininin de oluşturduğu yükselmenin ortadan kaldırılması ihtiyacı söz konusu olmuştur. Bu çalışma nedeniyle tren yolu geçitleri karayolu seferine kapatılmıştır. Düşürülen demiryolu hattı zemininin oluşturduğu araç trafiğini aksatacak duruma karşı gerekli tedbiri alan demiryolları idaresi ve çalışanları çalışmaları bittiğinde koydukları geçici bariyerleri kaldırıp geçitlerden geçen karayolu trafiğine yol vermişlerdir. Ancak şimdi öğreniyoruz ki Sunullah Mahallesi sakinlerinin söylediklerini yanlış anlamadıksa Günaydın bakkaliyesi önündeki demiryolu geçidi hala kapalı durumdadır. Umarım ama demiryolu idaresi ama belediyemiz bu unutulmuşluğu hatırlayıp gerekli çalışmaları gerçekleştirecek bu demiryolu geçidini araç ve yaya trafiğini kullanıma açacaktır. Şunu da vurgulamak isterim ki şehrimiz içinden geçmekte olan demiryolu hattı şehir içindeki kısmıyla hızlı tren uygulamasına uygun değildir düşüncesindeyim. Eğer hızlı tren uygulaması Bandırmamız için hızlı tren uygulaması kaçınılmaz ise şart işe yolcu getirip götürecek hızlı trene hizmet verecek tren istasyonunu Aksakal yönüne şehir dışına çıkarılıp bu yönde yapılmalıdır. Hızlı tren şehre sokulmamalıdır. Yük trenleri bu günkü haliyle seferlerine devam etmeli ama en yakın zamanda Çavuş köy veya Dut Liman bölgesine yapılmalı. Bugünkü liman görevleri o limana havale edilmeli, yük trenleri de o limana yönlendirilmeli, o limanla bağlantılı kılınmalı, şehrimiz tren hattı ve tren seferlerinden arındırılmalıdır düşüncesindeyim. Şehrimizdeki mevcut liman yolcu gemilerine turistik ulaşımlara hizmet veren bir hale getirilmelidir. Bütün bunlar bir yana, bir yana diyoruz ama şüphesiz gerçekleşmeleri en büyük beklentimizdir. Ama öncelikle yapılmasını beklediğimiz başta Günaydın Bakkaliyesi önünde diyebileceğimiz geçit olmak üzere demiryolu geçitlerimizin gerekli çalışmalar yapılarak araç ve yaya trafiğinin açılması sağlanmalıdır.