Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı “Veri Analizi ve İzleme Değerlendirme Daire Başkanlığı” uzmanları,2014-2015 öğretim yılında yapılan TEOG sınavları verilerinden hareketle kapsamlı bir rapor hazırlamışlar.
Toplam 1 milyon 94 bin öğrencinin yüzde2.8’i n ailesinin gelir durumunu “çok kötü” yüzde 1.7 ‘si de “çok iyi” olarak tanımlamış.
Şimdi şu tabloya bakın.8Sınav notları 100 üzerinden)
DERS ÇOK KÖTÜ DÜŞÜK ORTA İYİ ÇOK İYİ
Türkçe 54.45 58.97 66.70 73.70 75.45
Matematik 32.48 35.51 42.33 51.31 54.92
Fen Ve Teknoloji 45.70 49.79 57.27 65.48 68.92
İnkılap Tarihi 49.30 53.43 61.05 68.83 71.07
Din ve Ahlak 71.38 75.46 81.41 86.31 87.15
İngilizce 37.45 40.52 47.42 56.41 60.30
Eğer dikkat edilirse, ailenin gelir durumu arttıkça çocuklarımızın sınav başarısı da ona göre artıyor. Gelir durumuna göre durum böyle. Ailelerin eğitim durumlarına baktığımızda, tablo yine değişmiyor. Yani, kültür seviyesi yüksek olan ailelerin çocukları daha başarılı olarak görünüyor.
Bir başka ilginç konu da Sayın Cumhurbaşkanı’nın çok çocuk yapma sözleri üzerine.
DERS 1 çocuk 2 çocuk 3-4 çocuk 5 ve üstü
Türkçe 73.35 68.34 59.69 54.22
Matematik 49.60 44.57 36.80 33.33
Fen Ve Teknoloji 64.31 59.17 50.94 46.67
İnkılap Tarihi 68.31 62.71 54.52 50.17
Din ve Ahlak 85.43 82.38 76.37 72.43
İngilizce 56.72 49.36 41.70 38.77
Sonuç ortada.
Bu tabloya baktığımızda ailenin gelir durumuna göre yaptığımız kıyaslamaya benzer bir durum ortaya çıkıyor. Uzun lafın kısası, başarıda çocuk sayısı, ailenin gelir durumu önemli bir faktör olarak karşımıza çıkıyor.
Hürriyet Gazetesi yazarı 22 Haziran tarihli köşe yazısında daha değişik konulara yer vermiş. Bendeniz sadece iki bölümü kısaltarak aktarabildim.
Şimdilik, “esen kalın” derken, eğitim konularında bazı şeylerin tartışılması gerekliliğine inanıyorum. Günümüzdeki eğitim sisteminin çağdaşlaşmaya ışık tutması temennilerimle.
Esen kalın.