Öğretmen işlediği konu ile ilgili bir veya iki kelime söyler. Çocuklardan bunlarla ilgili bir öykü yaratmalarını ister. Çocuklar da birer cümle ile öyküye katılıp giriş, gelişme ve sonuç kısmı olan bir öykü yaratırlar.
Sonra bu öyküyü canlandırmaları, canlı ya da cansız fotoğraf oluşturmaları istenebilir.
Ayrıca, baş tarafı verilen bir öykünün sonunun tamamlanması ya da sonu da verilen bir öykünün sonunun değiştirilip canlandırılması istenebilir.
Örnek Öykü Oluşturma Çalışmaları:
Etkinlik Adı: Minik Kuşlar
Amaç: Küçük kas motor gelişimini desteklemek. İfade edici dil gelişimini desteklemek, hikâye oluşturmayı öğrenmek.
Materyal: Boya kalemi, kâğıt.
Yaş Grubu: 5-6 yaş
Uygulama: Çocuklara tamamlamaları için şöyle bir hikâye anlatılır: Öğretmen, iki minik kuş ormanda gezintiye çıkmışlar. Ağaçların derelerin üstünden geçmişler ve bir dala konmuşlar. der ve her çocuğun birer cümle ile hikâyeye devam etmelerini ister. (Hikâyenin giriş, gelişme ve sonuç bölümü olacaktır.) Öğretmen hikâyenin tamamını toplar. Çocuklan gruplara ayırır. Bir grubun giriş, bir grubun gelişme, bir grubun da sonuç bölümü hakkında resim yapmaları istenir, daha sonra resimler birleştirilerek bir öykü panosu oluşturulup duvara asılır.