Rüya Toprak
Eğitimde yaratıcı drama çalışmaları sonunda mutlaka bir tartışma ve değerlendirme yapılır. Tartışmada, açık uçlu sorular sorulur ve tek bir doğru cevaba gidilmez. Tartışma oynanan oyunun gereğine göre uzun veya kısa olabilir. Tartışmanın amacı, oynanan problemi tanırnak, çözümü öğrenmek ve diğer çö
Kuklalar, çocuklar ve öğretmenler tarafından çeşitli amaçlarla kullanılırlar. Kuklalar; 1.Öyküye canlılık katmak için, 2. Çocukları uyarmak için, 3.Çocukların yaşıtlarıyla oynadıklan temsili oyunlarda, dramatizasyonlarda ve dinledikleri öyküleri canlandırmada, 4. Çocukların toplumsal (sosyal),
Öğretmen işlediği konu ile ilgili bir veya iki kelime söyler. Çocuklardan bunlarla ilgili bir öykü yaratmalarını ister. Çocuklar da birer cümle ile öyküye katılıp giriş, gelişme ve sonuç kısmı olan bir öykü yaratırlar. Sonra bu öyküyü canlandırmaları, canlı ya da cansız fotoğraf oluşturmaları isten
Rol oynama, oynanan oyundaki karakterlerin özelliklerinin ve duygularının canlandırılmasıdır. Yaratıcı dramada bir yöntem olarak benimsenen 'doğaçlama' değişebilirliği ve anında yaratmayı ifade eder. Bu yolla grup içindeki bireyler belli bir konuyu irdeler, oynar, yeniden gözden geçirir, rolleri de
Konsantrasyon çalışmasından sonra esas çalışma adını verdiğimiz eğitimde dramatizasyona geçilir. Bu bölümde; pandomim, rol oynama-doğaçlama, kukla, maske kullanma, öykü oluşturma v.b. etkinliklerden bir veya birkaçı seçilerek uygulama yapılır. Pandomim: Genellikle, bir hikâyeyi sadece vücut hareke
Kaynaştırma çalışmalarından sonra, konsantrasyon çalışmalarına geçilir. Bu çalışmanın amacı; rahatlamış olan grubun dikkatlerini bir noktaya toplamak ve drama faaliyetine yönlendirmektir. Bu aşamada şu etkinlikler yapılabilir: 1.Ayna çalışması: 2'li eş olup, eşlerden birisi ayna olur, diğeri çeşit
Örnek Bir Isınma Programı 1.Sakin müzik eşliğinde zıt yönlere doğru yavaş yürüme. 2. Hızlı müzik eşliğinde zıt yönlere doğru hızlı yürüme. 3.Hızlı müzik eşliğinde keskin dönüşler yaparak yürüme, sonra koşma, tekrar yürüme, tekrar koşma, durma. 4.Olduğu yerde yürüme. (Hızlı ve yavaş) 5.Olduğu ye
1.Isınma Çalışmaları: Hareket insanın doğasında vardır ve doğumdan itibaren çocuk hareket etmeye başlar. Yeni doğan bebek ilk olarak kıvrılır, döner, kollarını, bacaklarını ve ellerini hareket ettirir. Daha ileride de çok daha karmaşık hareketler yapar. Bu hareketlerle kendini tanır, diğer insanlar