güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

Okul Öncesi Eğitiminde Drama 2

Yazının Giriş Tarihi: 28.05.2024 08:20
Yazının Güncellenme Tarihi: 28.05.2024 08:56

Öğretmen, oyuncularının görerek ve tecrübe ederek, insan davranışındaki benzerlikler kadar ayrılıkları da tanımalarını ve anlamalarını teşvik etmelidir. Oyun sonunda çocuklara 'Sen olsan nasıl yapardın? Bunu yapmanın başka bir yolu var mı?" gibi sorular sorularak bir işi yapmanın birden fazla yolu olduğu öğretilir.

Çocuklar bu dramatik oyunlar sırasında duygu ve düşüncelerinin yanı sıra korku ve özel ilgilerini de ortaya koyma fırsatı bulurlar. Ayrıca dramatik oyun dışında tecrübe edemeyecekleri olayları da yaşayabilirler. Örneğin; sıcak bir ülkede yaşadığı için kar görmeyen çocuklar, oyunda karla oynadıklarını canlandırabilirler.

Dramatik oyunlar sırasında gürültü problemi çıkabilir. Bu gürültü; öğrenme, paylaşma, yaratıcılık, gelişme ve heyecan unsurlarını içeren bir sestir. Problemin çözmeye yönelik olduğu sürece kaygılanmaya gerek yoktur. Eğer gürültü oyunla ilgili değilse, çocuklar oyuna ilgilerini kaybetmişlerdir. O zaman oyunu hemen durdurup, üzerinde fazla durmadan tamamen farklı bir oyun başlatılmalıdır. Oyun sırasında öğretmen, kendi yorumunu katmadan çocukların, problemi çözmek için oyuna konsantre olmalarını sağlamalıdır. Böylece çocuklar oynayarak öğrenme fırsatı bulurlar.

Öğretmen her şeyi bilmek zorunda değildir, önemli olan dramayı eğitim ve öğretim yöntemi olarak görmek ve oyunu çocuklarla paylaşmaktır. Yaratıcı dramatizasyon için çeşitli konular seçilebilir. Öğretmen seçtiği konuların canlandırılmasında; pandomim, kukla, şiir, öykü, maske, dans gibi çocukların ilgisini çeken diğer tekniklere de başvurabilir. Dramada dekor, kostüm, aksesuar gibi ayrıntılara fazla yer verilmez.

Dramatizasyonun eğitim amacına katkısı yanında, çocuklan dinlendirme ve eğlendirme açısından da oldukça önemli olduğu unutulmamalıdır. Öğretmen yaptırdığı dramatik etkinliklerin bir kısmının neşelendirici ve güldürücü nitelikte olmasına dikkat etmelidir. Örneğin; çocuklardan uygun müzik eşliğinde robot, cüce, dev, hayvan yürüyüşü yapmaları, çok şişman bir insanı canlandırmaları ya da çok sıcak bir yerde yürümeleri istenebilir.

Ayrıca, bina dışı, oda dışı, sınıf içi sesleri dinlemek, teybe kaydedilmiş tanıdık ve yabancı sesleri tanımak, büyük bir hayali çamurdan heykel yapmak, çeşitli hava ve ortamlarda hayali yürüyüşe çıkmak, istasyon, postane, eczane vs.ye gittiğini canlandırmak, gösterilen bir resmi canlandırmak, verilen bir cümleye ilâvelerde bulunarak öykü yaratmak, sevdiği bir hayvanı canlandırmak, doktor-hasta ilişkisini canlandırmak, sesli ve sessiz ayna oyunu gibi oyunlar anaokulu grubuna uygun dramatik oyunlardır. Şiirler ve öyküler de yaratıcı oyuna doğal bir basamak oluştururlar.

Görüldüğü gibi drama ile eğitimde önemli olan, çocuğu kendine yeterli hale getirmek, dünyayı anlamasını, çevre ile iyi ilişki kurmasını ve başarılı olmasını sağlayacak fırsatlar yaratmaktır. Böylece çocuklar kendilerine daha çok güven duyarak, hayatta ve iş yaşantısında daha tecrübeli ve daha başarılı olabileceklerdir.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.