güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

Okul Öncesi Eğitiminde Drama 1

Yazının Giriş Tarihi: 25.05.2024 08:16
Yazının Güncellenme Tarihi: 25.05.2024 08:46

Okul öncesi eğitiminde drama, eğitim programındaki konu ve kavramları öğretmek için eğitim amaçlı olarak kullanılabildiği gibi, çocuğu rahatlatma ve eğlendirme amaçlı olarak da kullanılabilir. Yaratıcı oyunların ilk uygulamalarında oyuncuların sık sık özgürlükten korktukları görülür, bu belki de bu tür oyunları daha evvel hiç oynamamış olmalarından kaynaklanabilir. Bu oyunlarda öğretmen geleneksel otorite temsilcisi olmaktan çok, bir oyun arkadaşıdır.

Yönlendirmeyi uygun yerde ve olumlu yapar, bazen de dramanın dışında kalabilir. Öğretmenin bu açık davranışı çocukları mutlu eder ve rahatlamalarını sağlar. Dramayı beraber yapmak, otoriteyi sarsmaz ve eğitimde drama yönteminin en etkili şekli, öğretmeninde rol aldığı tüm grup doğaçlamasıdır. Oyunun iyi organize edilmesi gerektiğinden öğretmen önce çocuklara neyi öğreteceğine karar vermelidir. Ondan sonra; öğrenme işinin nerede yapılacağı, çocukların ve öğretmenin rolü, olayın düğüm noktası ve başlangıçta çocukların dikkatini çekmek için ne yapılacağı belirlenmelidir.

Çocukların deneyimi arttıkça, dramatik oyunları daha karmaşık diyalog ve karakter içermelidir. Dramatik oyunlar, sıkılgan çocuklar için de elverişli bir ortam yaratırlar. Oyun oynarken eleştirecek seyirci olmadığından, çocuk kendini baskı altında hissetmez. Sıkılganlık duygusunu yenmede de, dinleme oyunu gibi herkesin yer aldığı ve çok dikkat etmeyi gerektiren oyunlar oynanır.

Öğretmen oyun sırasında duygusal içeriğe ve oyuna karışma eğilimi göstermemelidir. Dramatik oyunların en iyi yanlarından birisi, toplumsal davranışın çeşitliliğine devamlı olarak açık olmalarıdır. Örneğin; bir çocuk arkadaşına vurup canını yaktığında, öğretmen tüm sınıfı oturtup, birisinin onların canını yaktığı bir zamanı düşünmelerini isteyebilir.

Gönüllüler kendi başlarından geçenleri anlatıp, bu olayların arkadaşları tarafından oynanışını seyredince, sert davranan çocuk, başlangıçta iyi düşünürse kavgaya gerek kalmayacağı sonucunu çıkarabilir. Dramatize ederek problem çözme durumunda; tecrübe edilerek öğrenilen şeyi bu çocuğa 'Başkalarına vurmak iyi bir şey değildir, bir daha yapma diyerek öğretmek, herhalde çok daha zor olacaktır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    logo
    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.