1- Oyunu uygulamadan önce araç-gereç ve oyun ortamı hazır hale getirilmelidir.
2- Oyun sade ve özdille anlatılmalıdır.
3- Oyun basitten karmaşığa doğru bir yol izlenerek öğretilmelidir.
4- Oyunda yeteri kadar tekrara yer verilmelidir.
5- Yapılan tekrarlar bıkkınlık getirmeden yenilenmeli, değişiklikler eklenmelidir.
6- Oynanan oyun için çevre koşulları dikkate alınmalıdır.
örn: Salonda yapılan hareketler toprak veya kum zeminde yapılamaz.
7- Oyuncu grubu eşit olmazsa eksiklik için tekrar hakkı verilmelidir.
8- Oyunu uygularken bütün çocukların katılımı sağlanmalıdır.
9- öğretmen oyuna katılarak örnek olmalıdır.
10- Öğretmen oyunu yönetirken tarafsız davranmalıdır.
11- Oyunun uygulanışında yenenlerin hoş olmayan bağırmalarla küçük düşürme gibi davranışlarının engellemeli hoş olmayan davranışlar gösterenleri uyarmalı, yenilenleri bir sonraki oyunda başarılı olabileceklerine inandıran konuşmalar yapılmalı ve yüreklendirilmelidir.
12- Tüm oyunların kurallarında bulunan eşitlik, doğruluk presiplerine uyulmalıdır. Bu prensiplere uymayanlar oyunun dışında bırakılmalıdır.
13- Oyunun anlaşılamayan bölümü varsa oyun kesilerek anlaşılamayan bölümler tekrar edilmelidir.
14- Anlatımlı, dramatize edilen oyunlarda öğretmen çocuğun sözünü kesmemeli, oyun bitiminde uygun bir zamanda düzeltmelidir.
15- öğretmen oyunu öğretirken çeşitli yöntemler denemelidir.
16-öğretmen çocukların gelişim düzeylerini bilerek oyunu uygulamaya koymalıdır.