d- Bilmece Sorma
Bilmeceler, bir nesne, canlı veya olayin adını söylemeden, niteliklerini üstü kapalı olarak söyleyerek ne olduğunu dinleyenin bulması istenen ürünlerdir. Bilmecelerde keşfedilecek bir şey bulunmaktadır. Bu nedenle çocuklar tarafından çok ilgi çekicidir. Hem çocuklar kendilerine bilmece sorulmasından hem de kendileri başkalarına sormaktan çok hoşlanırlar. Hikâye öncesi etkinliklerde sorulacak olan bilmeceler, belirli bir konuya dikkat çekmek için sorulur. Bilmecelerin cevabı ile yakın
ilişkisi bulunmalıdır. Bilmeceler çocukların dünyasında var olan nesne, canlı ya da olaylarla ilgili olarak seçilmelidir ve çocukların gelişim seviyesine uygun olmalıdır.
Hikâye öncesi etkinliklerde çocuklara bir bilmece sorulduktan sonra bir süre düşünme payı bırakılmalıdır. Çocuklara doğru cevabı buluncaya kadar birkaç kez söz verilebilir. Çocuklar cevabı bulamıyorlarsa birkaç küçük ipucu verilir. Yanlız bilmecenin cevabı çocuklar tarafından uzun süre bilinemiyorsa cevabı öğretmen tarafından verilebilir. Bazen sorulan bilmecenin birbirine yakın birkaç
cevabı bulunabilir. örneğin bluz ile ilgili bir bilmece sorulduğunda çocuklar ısrarla kazak, gömlek gibi cevaplar veriyorlarsa ve uzun süre beklenen cevap gelmiyorsa bu cevaplardan bir tanesi doğru olarak kabul edilebilir. Zaman zaman çocukların da bilmeceler üretmesi teşvik ediimelidir. Çocuklar hem bilmece oluşturmaktan hem de bilmece sormaktan çok hoşlanırlar. Onlara zaman zaman bu konuda fırsatlar
sağlanmalıdır.
e- Grup Sohbetleri
Grup sohbetleri hikâye öncesi etkinlikler arasında yer alan ve titizlik isteyen bir çalişmadır. Çocuklarla sohbet edilecek konunun seçimi, konuşma süresi, konuşulacak kaynak kişi varsa onun hazırlanması çocuklara sorulacak sorular, kullanılacak araç gerecin belirlenmesi ve temin edilmesi gibi birçok açıdan iyi bir organizasyon yapılmasi gerekmektedir.
Çocuklarla yapılacak grup sohbetinin konusu çocukların günlük yaşamlarından, anlatılacak hikàyeden, açıklanacak kelimelerden, aniden gelişen olaylardan oluşabilir. Konuşmanın süresi çocukların yaşlarına gelişim durumuna, o günkü hareketlilik durumlarına göre belirlenir. Uygulama sırasında da çocukların ilgi gösterip göstermemesi durumuna göre de belirlenen süreden daha kısa veya daha uzun devam ettirilebilir. Grup sohbetlerinde özellikle kaynak kişilerin, ailelerin ve gönüllülerin katılımı çocuklar için konuyu ilginç hale getirir. Öğretmen sohbete katılacak kişiye önceden çocukların gelişmişlik düzeyleri ile ilgili bilgi verilir. Çocuklara nasıl yardım edebileceğni veya bilgi vereceğini açıklar. Kendi eğitim plânını ve sınıf içi kuralları tanıtır.
Grup sohbeti öğretmen tarafindan yürütülecek ise bir konuşma plâni yapılir. öğretmen hangi konuda, neler söyleyeceğine, hangi soruları soracağina, özellikle cevap vermesini istediği çocuklar varsaonları belirler. Grup sohbetlerinde çeşitli resimler, kartlar, çeşitli giysiler, mekleklere ait araç gereçler, çeşitli
başliklar vb. materyaller kullanılabilir. Böylece çocuk konuşulan konuyu somut birsekilde izleme olanağı bulur. iyi bir düzenleme yapıldiktan sonra hikâye öncesi etkinliklerinde yer alan arup sohbeti amacına ulaşarak çocuklar için hem eğitici hem neşeli, hareketli, zevkli hale gelebilir.