güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

BALIKESİR’İN BÜYÜKŞEHİR OLMASININ ULAŞIM SEKTÖRÜNDE DOĞURMA İHTİMALİ OLAN SORUNLAR

Yazının Giriş Tarihi: 18.12.2020 21:50
Yazının Güncellenme Tarihi: 18.12.2020 21:50

 

Değerli okurlarım, artık hepimiz biliyoruzdur ki Balıkesir’imiz Büyükşehir olmanın özelliklerine kavuşmuş bulunmaktadır. Bunu bilmiyorum demek her halde imkansızdır. Eskilerin tabiri ile Bursa’da sağır sultan bile bunu duymuş olmalıdır. Ama duyulmayan yahut akla gelmeyen düşünülmeyen pek çok husus, pek çok değişiklik yeni yeni karşımıza çıkmaktadır. Nitekim bu yeniliklerden bir tanesi de bulunduğumuz yerleşimlerde ki kamu hizmeti veren yolcu taşıyan yerel yönetimlere mahsus araçların durumudur. Mesela çevremizde büyükşehir değişikliği gerçekleştiğinde hemen gözlemledik ki Aksakal belediyesinin, Edincik Belediyesinin, Karşıyaka Belediyesinin araçları yolcu taşıyan vasıtaları isim değiştirip Balıkesir Belediyesine ait olduklarını belirten ifadelerle isimlendirilen bir görünüm kazandılar. Ama nedense Bandırmamız içersinde ulaşım hizmeti gerçekleştiren minibüslerimiz hala Bandırma’nın ismini taşımayı sürdürdüler. Bunun sebebini araştırdığımızda gördük ki isim değiştiren araçların bu değişikliği yapmalarının sebebi belediyeleri iptal edilen yerleşim yerlerinin araçlarının kanun gereği Balıkesir Büyükşehir belediyesi olması nedeniyle bu icraat gerçekleşmiştir. Ama bu isim değiştirmeye rağmen araçlar hala eski görevlerini sürdürmekte devam etmişlerdir. Yalnız anlamadığım nokta acaba bu araçlar her akşam veya belirli sürelerde kazançlarını tahsilat sonucu elde ettikleri hasılatı kime teslim etmektedirler. Çünkü ortada eski sahipleri olan belediyeler yoktur. Üstelik belediyeleri iptal edilen yerleşim yerleri  direkt olarak Balıkesir’in mahallesi olmayıp Bandırma belediyesinin hudutlarında sayılan onun mahallesi konumunda olan bir durumdadırlar. Bu göz önünde bulundurulursa hasılatlarını gelirlerini Bandırma belediyesine, Aksakal ve Edincik de görev yapan oraların eski araçları hasılatlarını Bandırma belediyesine tespit etmeleri gerekirken Karşıyaka belediyesinin eski aracı Karşıyaka bölgesi Erdek’in mahallesi olduğundan elde ettiği hasılatı Erdek belediyesine vermesi gerekir diye düşünmek mümkündür. Ama araçların sahipleri Balıkesir büyükşehir belediyesidir. Hal böyle olunca Karşıyaka, Edincik ve Aksakal gibi Erdek ve Bandırma mahallelerinin Balıkesir belediyesine ait oldukları yazılı olan araçları yaptıkları çalışmadan elde ettiği hasılatı , geliri kime verecektir? Yahut kime vermektedir? Bunu vatandaş olarak bilmemekteyiz. Bunu bilmek hakkımızdır düşüncesindeyim. Bu araçların bu durumu ne kadar devam edecektir? Üstelik eskiden komşu belediyelerin birbirine işleyen araçları konumundaki pozisyonundaki bu araçlar bugün büyükşehir belediyesinin kendisine bağlı semtler arasında işleyen araçlar pozisyonuna gelmişlerdir. Bu duruma düşmeleri onların çalışmalarında ve konumlarında ne gibi değişiklikler yaratacaktır? Burası da belli değildir.  Mesela yakın zamana kadar Erdek, Edincik,Karşıyaka,Gönen belediyelerinin araçları Bandırma’ya getirdikleri yolcularını  garaja varmadan önce indirdiklerinde daha sonra indirdikleri yerden arkasından gelen araç vasıtasıyla tekrar hiçbir ücret almadan şehir içinde ki garaja indirme uygulaması sürdürmekteydiler. Böyle olunca örneğin Gönenden, Erdek’ten, Edincik’ten gelen bir yolcu geldiği belediye aracından devlet hastanesinde indiğinde orada işini bitirdikten sonra hastane durağında bekleyip tekrar sonradan gelen şehire inecek araca binip parasız olarak bu belediyelerin araçlarıyla şehire inebilmekte ve şehirden aldığı biletle yeniden bu belediyelerin araçlarından biriyle gideceği yere gidebilmekteydi. Ancak şimdi alınan rivayet halindeki bilgilere göre bu uygulama ortadan kaldırılmış bu hatlardan gelen araçlara hastane durağında veyahut başka duraklarda sadece yolcu indirme hakkı tanınmış yolcu alma hakkı uygulaması kaldırılmıştır. Ve bu hak uygulamada Bandırma içinde ulaşım yapan Bandırma Ulaşım A.Ş.’nin vasıtalarına tanınmıştır. Bu hangi dayanakla yapılan bir uygulamadır? Kim yapmıştır? Yapılmaktamıdır bilemem. Tabi aynı şekilde ne kadar sürecektir, o da ayrı bir soru yaratacak bir durumdur. Ama şurası bir gerçektir ki bu Erdek, Gönen, Edincik hattı yolcularına yapılan bir haksızlık bu hatta ki bilhassa fakir yolculara getirilen ezici bir uygulama yükümlülüğüdür. Umarım bu yükümlülüğü getirmeye çalışanlar ve sürdürmeye çalışanlar bunun farkına varacak gereğini yaparak bu hat yolcularının varsa böyle bir uygulamadan doğacak mağduriyetlerini ortadan kaldıracaklardır. Bu bil hassa Bandırma belediyesinin kontrol sasında olan bir icraattır. Şurasını da hatırlatmak isterim ki Bandırma Ulaşım A.Ş’nin durumu da garip bir görüntü yaratmaktadır. Çünkü bu şirketin arabaları topyekun halk otobüsü statüsüne kavuşturularak aynı diğer yerleşim yerlerinin araçları gibi büyükşehir belediyesine onun emrine girmek zorunda kalacaklardır. Büyükşehir belediyesi onları halk otobüsü statüsü ile devrede tutmak görevi ile karşı karşıyadır. Çünkü büyükşehir belediyesi halk hizmetine belediye arabası tahsis etmek Bandırma içinde belediye malı olan araçlarla ulaşım yapmak ve yaptırmak görevi ile karşı karşıyadır. Bunu yaptığı takdirde Bandırma Ulaşım A.Ş.’nin arabaları bugünkü havuz sistemi ile çalışma avantajlarını yitirecek, halkın sırtında elde ettikleri ballı kaymaklı yaşantıyı terk etmek zorunda kalacaklardır. Bu nedenle büyükşehir belediyesi ve Bandırma belediyesi şehir içine Cemal Öztaylan zamanında kaldırılma işlemleri başlatılan belediye arabası sistemlerini yeniden getirmek zorundadırlar. Belediye araçlarının tekrar gelmesi özel şahısların belirli hatlarda şuanda ki statüleri ile ulaşım yapmalarını bitirecek bir oluşum doğuracaktır. Bu nedenle Bandırma’mız yakın zamanlarda ulaşım a.ş.’nin havuz sistemiyle çalışan arabalarına rakip belediye arabalarına kavuşacaktır diye düşünmekteyim. Böyle bir uygulama ulaşım a.ş.’nin havuz sistemini çatırdatacak kopmalar dağılmalar olacağı muhakkatır. Haliyle dağılan şirketin tek başına bırakacağı bugünkü araba sahipleri mecburen büyükşehir belediyesine müracaatla halk otobüsü olacak ve bugünkü fiyatlarından daha ucuza hizmet vererek yaşamlarını sürdürmeye çalışacaklardır. Aynı şekilde eskiden köy tüzel kişiliklerinin malı olan arabalarda bu yeni sistemde mahallelerden belirli yerlere yolcu taşıyan belediye otobüsü durumuna gelecekler. Hele hele köylerden şehire yolcu taşıyan özel şahıs veya şirket arabaları mutlaka halk otobüsü konumuna girmek zorunda kalacaklardır diye düşünmekteyim. Bütün bu değişimler ulaşım sahasında pek çok sorunlar yaratacak bu sorunlar araba sahipleri açısından şoförler açısından sorunlar yaratıp kafa ağrıttığı gibi aynı şeyleri yolcular açısından da yapacaklar diye düşünmekteyim. Umarım büyükşehir ulaşım konusunda en kısa zamanda bütün değişimleri en seri ve başarılı şekilde gerçekleştirir vatandaş ulaşımda sorun yaşamadan bu geçiş devresini rahat rahat atlatmayı başarır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.