Amerflcada yapılan bir araştırmaya göre, çocuklarla iki yaşma kadar normal konuşulmaması, çocuklarının okulda iki yıl
kadar geri kalmasına neden oluyor
Amerikalı araştırmacılar, küçük çocuklarla “çocuk
idiliyle” konuşulmaması gerektiği uyarısında bulundu. Yapılan araştırmaya göre, insan
beyninin yaşamın ilk yıllarında çok hızlı geliştiğini ve küçük çocuklarla
“normal” konuşulduğunda, çocukların öğrenmeye teşvik
edildiği belirtiliyor.
2014 yılında Cumhuriyet’te yer alan habere göre, çocuklarla iki yaşına kadar
normal konuşulmamasının özellikle de sosyal olarak zayıf olan ailelerin çocuklarının okulda iki yıl
kadar geri kalmasına neden olduğuna dikkat çekiliyor.
Amerikan Bilimsel İlerleme
Topluluğu’nun (AAAS) konferansında konuşan Florida
Atlantik üniversitesi psikologu Erika Hoff, dilin zengin ve karmaşık
olması gerektiği görüşünde. İnsan beyni yaşamın ilk yıllarında
inanılmaz derecede hızlı gelişiyor, üçüncü yaşa kadar milyarlarca
sinir bağlantısı oluşuyor. Erken çocukluk dönemindeki deneyimler,
bağlantıların kuvvetli mi yoksa zayıf mı olacağın sorusunda önemli bir
rol oynuyorlar diyor Columbia üniversitesi nörologu Kimberly
Noble de. Nörolog, daha zorlu koşullarda yaşayan ailelerin ve
eğitim durumu yüksek olan ailelerin çocuklarının beyinlerini
karşılaştırmış. En önemli fark konuşmanın gelişmesinden
sorumlu beyin yapılarında saptanmış. Sosyoekonomik
durumu yüksek olan ailelerden gelen çocuklarda bu bölgeler
ilerleyen yaşla birlikte daha fazla işliyor.
Stanford üniversitesi psikologu Anne Fernald, İspanyolca konuşan
düşük gelirli ailelerde yetişen çocukların gün boyu yetişkinlerden
neler duyduklarını araştırınca, çocukların anne babalarından pek
bir şey öğrenmediklerini görmüş. Gerçek öğrenme süreci çocuklarla
doğrudan doğruya konuşulunca işliyor diyor Fernald. Bu yüzden
anne babaların erken yaşlardan itibaren çocuklarıyla konuşmalarını öneriliyor.