SON DAKİKA
Hava Durumu
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

YGS SONUÇLARI ÜZERİNE BİRAZ LAFLAYALIM BARİ…

Haber Giriş Tarihi: Yazının Giriş Tarihi: 18.12.2020 21:49

Dershanelerin kapatılmasının altında değişik faktörler olsa da asıl nedeninin ekonomik olduğu bilinmektedir. Dershanelerin kapatılmasını öğrenci velisi açısından düşünürsek çocuğunu özel okula veya temel lise dediğimiz okullara gönderen velinin eğitim gideri 3 kat artmıştır.

            Devlet, eğitimi özelleştirme kapsamında dershanelerin “temel liseye” dönüşmesiyle 3.250 TL’lik yaptığı katkı payı ile kar ve zarar hanesinde “dostlar alışverişte görsün!” durumuna düşmüştür. Eğitimde başarı sağlamak ümidiyle devlet okullarında sınavlara yönelik kurslar düzenletmiş, (bunun altında da dershane ve etüt merkezleri var) karşılık olarak öğretmenlere ders ücreti ödemeye başlamış, sonuçta devlet bu konuda da ekonomik zarara uğramıştır.

            Devlet, iyi eğitim veren köklü liselerimizi “proje okul” kapsamına alarak burada da eğitimi baltalama girişiminde bulunmuş ve geldiğimiz noktada devlet sınıfta kalmıştır.

            YGS’de alınan sonuçlara baktığımızda üstüne üstlük geçmiş yıllara göre gerileme devrine girdiğimizin bir göstergesi olarak karşımıza kapkara bir tablo çıkmaktadır. Bu tablonun değişmesi için tüm okulları imam hatipleştirmek değil, okulları çağdaş eğitim veren okullar haline getirmek gerekir.

            Eğitim Fakültelerine girecek olan adayların ÖSYM  baraj limitini yükseltmek gerekir.

            Öğretmenin üzerinden idari baskıları kaldırmak gerekir. Öğretmenler eğitim piramidinin altında eziliyor. Müdür yardımcısı, müdür, müfettiş, ilçe-il müdürleri, bakanlık, okul aile birliği, say sayabildiğin kadar… Bu durumda öğretmen özgür olabilir mi? Özgür olamayan öğretmen, özgür birey yetiştirebilir mi? Ayrıca özgür olmayan öğretmen, işini sevmez, işini sevmeyen bir öğretmen de başarılı olamaz.

            Kimse kusura bakmasın, YGS sonuçlarına göre bana göre tek suçlu hükümettir. Eğer sen hükümet olarak, öğretmen kalitesini yükseltecek tedbirleri almazsan, sınıf geçme yönetmeliğini değiştirmezsen, ülkenin güzide okullarını “proje okulu” gibi saçma sapan projelere ışık yakarsan,3 yılda bir bakan değiştirirsen, her gelen yemi bakan çelik çomak oyunu oynar gibi her yıl müfredat programları ile oynarsa, imam hatip okulları ile diğer okullar arasında ayrımcılık yaparsan, en önemlisi de çağdaş eğitimden uzaklaşırsan, YGS’de “sıfır” çeken adayların 32000den 38000’e çıktı diye üzülmen boşunadır.

            Sohbetimiz biraz eleştiri, biraz tavsiye niteliğinde karmaşık oldu ama siz okuyucularım kusura kalmazsınız herhâlde!

            Ne yapayım kardeşim?

            Bir eğitimci olarak  YGS sonuçlarına kahroldum yahu. Bu durumda sohbet yazımız keten helvası gibi olacak değil ya!

            Tamam.

            Sohbeti kesiyorum.