Ne tuhaftır ki, Kabotaj Bayramı’nı kutlamış olmak için kutladığını düşündüğüm Bandırmalı ve Bandırmalı yöneticiler kabotaj Bayramı’nı kutlarken bir zamanlar anıt görünümünde iken Cemal Öztaylan ve onu takip eden ardınları döneminde yıkılıp adeta bir havuz heykeli, bir bahçe heykeli durumuna sokulan Turgut Reis heykelini Kabotaj kutlamalarına, bu kutlamalarla ilgili seramonilere dâhil etmemeye nedense özen göstermektedirler düşüncesindeyim. Hâlbuki bir liman kenti olan Bandırma yöneticileri ve Bandırmalılar bence Kabotaj Bayramını son şeklinden daha görkemli kutlamalı, Kabotaj’ı olsun, Deniz Şehitlerini Anma Günü olsun, ünlü denizci Turgut Reis’in heykeli önünde kutlamayı, gerçekleştirmeyi mutlaka yerine getirmeyi başarabilsinler. Şurasını da vurgulamak isterim ki, Kabotaj hakkının verilmesinden bu yana bu kadar süre geçmesine rağmen ne Balıkesir’imiz, ne Bandırma’mız İstanbul ve Bursa’yı örnek alıp kendi belediyeleri bünyesinde deniz yoluyla yolcu taşıyacak bir oluşu, teşkilat meydana getirememişlerdir. Nitekim Bandırma İstanbul arasına deniz yoluyla yolcu taşıma işlemine son veren deniz yollarının boş bıraktığı sahayı İstanbul Belediyesi’nin kurduğu İDO şirketi almış, Bandırma İstanbul arsındaki ulaşımı o üstlenmiş ve hala daha sürdürmektedir. Şunu hatırlatmak isterim ki, ister Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, ister Bandırma Belediyesi öncülüğünde kurulacak bir deniz otobüsü işletmesi gerek Tekirdağ, gerek Çanakkale, gerekse İzmir ve haliyle İstanbul yönünde, hatta Edremit, Burhaniye, Ayvalık gibi komşu ilçe iskelelerinde yolcu taşıyabilecek feribotlar devreye sokabilir. Bu nedenle İstanbul’un İDO’ su Bursa’nın BUDO’ su yanında Bandırma ve Balıkesir’inde BADO’su direğinde Türk bayrağını dalgalandıran feribotlarının Marmara limanları Ege limanları hedefli olarak bu iki denizde boy gösterebilirler. Böyle olduğunda hem Türk milleti olarak, hem de Bandırmalılar olarak Kabotaj’ın bize verdiği hakları daha iyi kullanıyor ve bu kanundan daha iyi yararlanıyor olabiliriz. Şurası bir gerçek ki, Bandırmalımız şuanda deniz ulaşımı olarak İstanbul cihetinde İDO feribotlarından Tekirdağ cihetinde özel şahıslara ait feribot ve roro gemilerinden yararlanmakta bunlara ek olarak birde Marmara ve Avşa adalarına yapılan deniz yolculuklarından yararlanabilmektedir. Bunun dışında herhangi bir deniz yolculuğu Bandırmalı için mümkün değildir. Oysa Bandırmalı ve Bandırma’nın ard ülkesi Bandırma merkezli oluşturulacak bir deniz otobüsü işletmesinin devreye sokacağı feribotlarla İstanbul ile de Tekirdağ ile de Çanakkale ve İzmir ile de deniz yoluyla ulaşıma sahip olabilir ve bu ulaşım yolcular açısından kara yolundan daha rahat ve eğlenceli de olabilir. Umarım Kabotaj’ı kutlayan Bandırmalı bir gün dile getirdiğim hususları da gerçekleştirebilecek yöneticileri seçip başına getirmeyi ve onlar eliyle Kabotaj kanunun bize sağladığı bütün hakları istediğinde kullanma imkânını elde edebilir. Deniz kıyısında oturup, denizinden yararlanamayan bir Bandırmalı durumundan kurtulup, denizinden her sahada, her konuda azami yararlanan, ulaşımda geniş çapta denizinden yararlanmayı bilen bir Bandırmalı olmak ümidiyle.