güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

İslam Toplumunun Yaşadığı İslam’ın Gerçek İslam’dan Farkları

Yazının Giriş Tarihi: 17.06.2022 00:09
Yazının Güncellenme Tarihi: 16.06.2022 03:18

Bugün yaşadığımız dünyadaki İslam anlayışı konusunda farklı değerlendirmeler vardır. bu değerlendirmelere katkıda bulunmak amacıyla yaşadığımız İslam konusunda kendimce bir değerlendirme yaptığımda bugün toplum olarak yaşadığımız İslam bence şekli İslam’dır. Şekli İslam’ın gerçek İslam’la farklarını dile getirmek istediğimizde kabaca şu farkların olduğunu dile getirebiliriz:

Biz insanlar toplumsal felâketler, toplumsal üzüntüler yaşadığımızda, dinsel icraatlar ve konuşmalar konusunda, ibadetler konusunda daha hassaslaşırız. Özellikle bireysel ve toplumsal ölümler karşısında kendimizin de ölebileceğini hatırlar, defin törenlerinde olsun, dinsel ibadetlerde olsun büyük kitleler halinde katılım gösteririz. Nitekim ülkemizi sarsan terör olayları nedeniyle verdiğimiz, şehit cenazelerinde, şehit defin merasimlerinde vatandaşlarımızın gösterdiği büyük katılım bunun göstergesidir düşüncesindeyim.

Şehit olarak defnettiğimiz vatandaşların cenaze törenlerinde görülen büyük katılım, normal cenaze törenlerinde görülmez, görülemez. Çünkü toplum bireyleri yaşanan toplu üzüntü dolayısıyla birbirlerini manevi baskıyla, örnekseme ve etkilemeyle bu törenlere katılmaya yönlendirir. Bu törenlere katılanların hepsinin dinsel düşüncelerle bir şehidin defin törenine katılmasını beklemek ve düşünmek bence yanlıştır.

Çünkü İslam dinin öğreticisi uyarınca Şehit cenaze törenlerine katılanlar kadar siyasi çıkar gösterişi hatta ülke seçimlerinde oy kazanmak maksadıyla, bu törenlere katılanlarda mevcuttur düşüncesindeyim. Bence siyasi amaçlı, siyasi çıkar amaçlı katılanlar kadar siyasi açıdan meydanı rakiplerine kaptırmamak amacıyla bu törenlere katılan siyasi çevrelerde mevcuttur. Olayın seyrini görmek maksadıyla, merakını gidermek maksadıyla katılanların da önemli yekun gösterecek durumdadırlar düşüncesindeyim. Maddi ve nakdi gayelerle bu törenlere katılan bireylerin bile olabilmesi mevcuttur.

Sözün kısası Şehit cenaze merasimlerine gerçekten kendini Şehidin veya Şehit ailesinin yerine koyup, samimiyetle abdest alarak, dualar okuyarak, Şehit cenazesine katılanların yekune göre oranı oldukça azdır kanaatindeyim. İşte bu tarzda katılanlar gerçek İslam bireyleridir, düşüncesindeyim. Diğer katılım sahiplerini düşünceme göre bu birinci guruba nazaran şekli İslâm saymak, samimi bulmamak pek yanlış telakki olmayacaktır, düşüncesindeyim.

Hele Şehit cenaze merasimlerinde “Şehitler ölmez, Vatan bölünmez” şeklinde de olsa, slogan atılması, alkışlar kullanılarak mesaj verilmesi, bence katılanların şekli İslâm denilebilmesine daha açık delil sayılabilecek davranışlardır, düşüncesindeyim. Tekbirler getirilerek, cenazenin taşınması, bir oranda İslâm dinine uygunluk gösterebilecek faaliyetse de normal cenazelerde uygulanmaması, Şehit cenazelerinde uygulanması tereddüt yaratacak bir olgu durumundadır, kanaatindeyim. Bence tekbirlerle cenaze taşınması sadece Şehitlere mahsus bırakılmamalı, İslami ölçülere uygun ise diğer cenaze törenlerinde de tekbirler getirilmesi, yoluna gidilmesi gerekir. Şehit merasimlerinde yapılan resmi tören ve faaliyetleri yadırgamak, bence yerinde bir davranış olmayacaktır. Resmi törenlerin dini açıdan sakınca vermemesini düşünmek bir oranda yanlış olacaktır. Çünkü bu faaliyet Şehitlik nedeni ile değil ölenin resmi kişiliği ile ilgilidir.

Şurasını da vurgulamak isterim ki Şehit cenazelerine fazla katılım olmasında özellikle gerçek dini duygularla katılanların fazla olmasında, ölen Şehidin, Şehitliği dolayısıyla Ahiret dünyasında katılanlara şefaat edeceği yolundaki dinsel yorumların da etkili olduğunu düşünmekteyim. Yine Şehit cenazelerinde olsun, normal cenaze merasimlerinde olsun, katılanların fazlalığından önemli etkenlerden birisi de cenaze merasimlerinde kılınan cenaze namazlarının kılınması için abdest almanın zorunlu olmadığı inancının mevcut bulunmasıdır, düşüncesindeyim. Bu yüzdendir ki diğer namazlarda aranan, abdest alma şartı olmadığı düşüncesiyle, farklı amaçlarla katılan kişiler Şehit cenazelerini kalabalıklaştırmaktadır. Hele son dönemlerde yaygınlaşan, cenaze namazına ve cenaze törenlerine kadınların da katılmaları, cenaze namazlarında erkeklerle aynı saflarda yer alması, uygulanması da Şehit cenazelerine katılımı arttıran faktörlerden olmuştur, düşüncesindeyim.

Sözün kısası Şehit cenazelerine, İslami ölçülere göre, İslâm dini kurallarını tam uygulayarak katılan bireyler kadar İslâm dinini uygulamalarını öteleyerek katılanlar da mevcuttur düşüncesini taşımaktayım. İşte bu nedenle gerçek İslâm ile şekli İslâm cenaze törenlerinde daha açıkça ortaya koyabilmektedir diye düşünmekteyim. Ümit ederim ki son zamanlarda artan Şehit cenaze merasimlerine katılanlar konusunda yanılmakta olalım da katılanların tamamı samimi duygularla İslâm dinin emirleri uyarınca, Şehit cenazelerine katılmakta olsunlar. Yaptığımız gerçek İslâm ve şekli İslâm ayrımı Şehit cenazelerine katılan topluluklar için geçerli olmasın, söz konusu olmasın. Devam edecek…

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.