Slayt ile öykü anlatmak için öğretmen fotoğraf makinası ile slayt filmine doğadaki bir olaya ait çeşitli gelişim aşamalarını veya insanların, hayvanların fotoğraflarını çekerek bunlar arasında uyumlu olanlardan öyküler oluşturur. Slayt gösterimi için ya düz bir duvar veya slayt perdesi kullanılır. Slayt makinası gösterimin yapılacağı yerin karşısına konur. Sınıf hafifçe karartılarak loş bir ortam hazırlanır. Sırası ile slayt filmi gösterilir, bu sırada öğretmen öyküyü anlatır. Çocukların çok ilgisini çeken bir tekniktir. Slayt makinası genellikle de pekçok okulda bulunabilmektedir. Ancak slaytların hazırlanması özen ve teknik bilgi istediği düşünüldüğünden pek fazla kullanılmamaktadır. Ancak sık sık kullanılması çocuklara çok büyük yarar sağlayacaktır.
Jepegöz ile Hikâye Anlatma
Tepegöz ile öykü anlatmak çocukların çok hoşuna gitmektedir. Öğretmen tepegözle öykü anlatmadan önce asetatlı kağıda çizilmiş olan resimleri sıraya koyar. Sıra ile tepegöz sahnesinde veya düzgün bir duvarda gösterilir. Tepegöz ile öykü anlatılacağı zaman sınıfın hafif loş bir halde olması iyi olur.
Video - Televizyon ile Hikâye Anlatma
Günümüzde özellikle televizyon çok yaygın bir şekilde herkesin yaşamına girmiştir. Ancak okul öncesi eğitim kurumlarında televizyondan bir program seyrettirilecekse öğretmen yayınlanan pro- gramların niteliğini çok iyi bilmek durumundadır. Öncelikle çocuklara yararlı olan bir program seçilmeli, süresi belirlenmeli, program seyredilirken çocukların hangi konulara dikkatlerinin çekileceği iyi tespit edilmelidir. Ancak televizyon evlerde de çocukların çok fazla yaşamlarına girdiğinden çok ilgi çekici olmayabilir. Çok iyi programlar videoya da kaydedilip yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda çocuklara izletilebilir.
Bilgisayar ile Hikâye Anlatma
Son zamanlarda kullanımı yaygınlaşan bilgisayarın okul öncesi eğitim alanına girmesi de kaçınılmazdır. Bilgisayarın özellikle küçük gruplara öykü anlatımında kullanılması, ya da büyük monitörlere veya televizyona bağlanarak öyküler anlatılması yararlı olur. Ancak burada iyi bir yazılım programının bulunması çok önemlidir. Bilgisayar programları için hazırlanan öykülerin kompozisyonları çocukların yaş ve gelişim seviyelerine uygun olmalıdır. Öyküler öğretmen tarafından seslendirileceği gibi ses kartı bulunuyorsa bilgisayara yapılacak olan kayıtlar ile de seslendirme yapılabilir. Yazılımda yer alan hikâye programı TV filmi gibi akıcı olabileceği gibi, tuşlar veya fare kullanılarak öğretmen tarafından da ileri, geri alınabilir. Öykü içinde yer alan kahramanlar, neden sonuç ilişkileri, parça bütün ilişkileri vb. sonunda bulmacalar şekline dönüştürülüp çocukların kendi kendilerine bulmaları ve ortaya çıkan problemleri çözmeleri istenebilir. Bilgisayarla öykü anlatmak için öğretmenin bu konuda kullanmaya yetecek kadar teknik bilgisinin olması gerekmektedir.
Teyp İle Hikâye Anlatma
Öykü anlatımında teypten de yararlanılabilir. Teypten öykü dinletileceği zaman sesin iyi kullanılması, yumuşak ve mikrofonik olması çok önemlidir. Gerektiği zaman alçalan ve yükselen ses perdes çocukların dikkatini çekebilir. Ancak sadece işitsel algılamaya yönelik olduğu için çok sık tercih edilmemelidir. Teypten öykü dinletilmeden önce sürenin iyi belirlenmesi, önemlidir.