Resim ve el işi etkinliklerinin çocuklara yararlı olabilmesinde öğretmenin bu etkinliklerdeki rehberliği çok önemlidir.
Etkinlikler sırasında öğretmen;
1. Çocukları yaratıcılığa yöneltmeli ve yapıcı olmalıdır.
2. Eğitici ve rahat olmalıdır.
3. Çocuğun çalışmalarına karşı gerçeğe dayalı ve içten övgüler de bulunmalıdır.
4. Gerektiği zaman ve yerde çocuğun başarısına destek olmalıdır.
5. Günlük program içinde resim ve el işi etkinliklerini önceden planlamalıdır. Araç gereç yer temizlik ve süreyi ayrıntılı olarak uygulamaya koymalıdır.
6. Çevre ve doğaya çocukların ilgisini çekmelidir.
7. Çocukları engellemeyecek şekilde yanlarında bulunmalı sakin bir şekilde onları dinlemelidir.
8. Her çocuğu kendi ilgi beceri ve gelişim düzeyine göre değerlendirmelidir.
9. Çocuklar arasında kıyaslamalar yapmamalıdır.
10. Çocukların yaptığı etkinlikleri titizlikle saklamalı günü gününe kurumun belli yerlerinde sergilemeli üzerlerine adlarını ve günün tarihini yazmalıdır.
11. Etkinlik süresi ve yerindeki kuralları önceden sade ve açık olarak anlatıp tutarlı bir biçimde uygulamalıdır.
12. Etkinliklerin hazırlanması temizlik düzenleme v.b çocukların yardımını istemelidir.
13. Örnekler yapmak ve önerilerde bulunmak yerine araç gerecin kullanılmasını açıklamalıdır.
14. Etkinlikler biterken 10 dk önceden sonra da belli aralıklarla çocuklara etkinliğin bitmesine çok az süre kaldığını belirtmeli yeterince uyarmalıdır.