SON DAKİKA
Hava Durumu

HİKAYE SONRASI ETKİNLİKLER 1

Yazının Giriş Tarihi: 24.01.2024 07:11
Yazının Güncellenme Tarihi: 23.01.2024 21:13

Öykü anlatımı bittikten sonra çocukların daha iyi anlamalarını sağlamak ve onunla ilgili duygularını yaşamalarına olanak sağlamak için hikâye sonrası etkinliklere yer verilir. Hikâye sonrasında taklit, pandomim, dramatizasyon ve öykü oluşturma çalışmaları yer alabilir.

1- Taklit

Anlatılan öyküdeki kahramanların özellikle hayvanların taklidi, hayvan veya insanların duyguları ve durumları ile ilgili taklitler yaptırılabilir. öğretmen öykü bittikten sonra çocukları rahatça hareket edebilecekleri bir alanda toplar. Bu alan masa ve sandalyeler kenara çekilerek de oluşturulabilir. Öğretmen önceden öyküde geçen hayvan kahramanları veya insanların çeşitli duygusal tepkilerini belirler. Çocuklara taklidini yapmasını istediği kahramanların adını söyler. Kendisi hiçbir hareket yapmaz. Çocukların bu kahramanın taklidini yapmasını ister. Çocuklar bir süre bu taklidi yaptıktan sonra öğretmen diğer kahramanın adını söyleyerek diğerine geçilir. Öğretmen çocukların ilgi süresini dikkate alarak belirlediği kahramanların taklidi bittikten sonra şimdi de kendiniz gibi olun diyerek onların hayal dünyalarından çıkıp gerçek yaşamlarına dönmelerini sağlar. Bu çalışmalar çeşitli maskeler, başlıklar, kostüm ve aksesuarlar kullanılarak da yapılabilir. Anaokuluna yeni başlayan çocuklara önceleri taklit yaptırarak ve belirli bir süre deneyim kazanmalarına olanak tanındıktan sonra diğer hikâye sonrası etkinliklere geçilmesi uygundur.

2- Pandomim

Çeşitli hikâyelerin veya olayların sözsüz olarak, hareket, jest ve mimiklerle canlandırılmasına pandomim denir. Pandomim için öğretmen çocukların günlük yaşadığı olaylardan, bildiği konulardan yola çıkarak bir konu seçer ve bunu harekete dönüştürerek bir öykü oluşturur. Çocukların rahatça hareket edebilecekleri bir ortamda yüksek sesle yavaş yavaş öyküyü anlatır. Çocukların öyküye uygun olarak hareket etmelerini ister. Ancak çocuklara neler yapılacağını göstermez. Her çocuk İstediği gibi davranabilir.

Çocuklar pandomim uygulamalarında deneyim kazandıkça öğretmen bir şiirin pandomim olarak canlandırılmasını isteyebilir. Bunun için hareket etmeye uygun bir şiir belirlenir. Hikâye öncesi etkin liklerde okunur. Şiirin harekete uygun yerlerinde sorular da sorulabilir. Çocukların şiiri canlandırmaları istenir.

Pandomim sırasında müzik çalınabilir. Çalınacak müzik çocuklara uygun, klasik müzik türünden seçilmelidir. Ayrıca zaman zaman müzik aleti de çalınabilir.

Bir süre sonra öğretmen kuklaları da pandomim içine sokabilir. Bunun için bir çocuk seçilir. Ona bir kelime söylenir. Bu kelimeyi kukla yardımı ile canlandırması istenir. Diğer çocuklar da neyi canlandırmaya çalıştığını bulmaya çalışırlar. Kukla ile yapılan bu çalışma, çocuklar rahatça hareket etme özelliği kazanmaya başlandıkça kuklasız da yapılabilir. Sözsüz tiyatro olarak da adlandırılan

bu oyun çocukların çok hoşuna gider.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
    logo
    Bandirma Yasam En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.