SON DAKİKA
Hava Durumu
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

LGS ( LİSEYE GEÇİŞ SINAVI )

Haber Giriş Tarihi: Yazının Giriş Tarihi: 18.12.2020 21:47

 Bu yıl liseye geçiş sınavları(LGS) 7 Haziranda yapılacak.Eğitim sistemimizin bir türlürayına oturtulamamasının ceremesini ,maalesef çocuklarımız çekmektedir.Bu yıl 8.sınıfı bitiren öğrenci sayısındaki(600 bin civarında)artış,yeni bir takım sorunları peşinde getirmektedir.Bakanlık yetkilileri herhalde yine en kolay yolu seçecek ve kontenjan sayıları ile oynayacak.Bu da sınıflardaki öğrenci mevcutlarının sayısını artıracaktır.

2018'den beri liseye geçişlerde sınavlı-sınavsız denen yol,ne yazık ki okullar arasındaki ayrımcılığa neden olurken,çocuklarımızın tercih ettiği okullara giremeyeşinin psikolojik etkileri de tartışma konusu olmuştur.

Yıllardır her eğitimcinin dile getirdiği ''Fırsat eşitliği''ise oldukça derinleşmiş bir konudur.Ortaokul,halihazırda öğrenme açısından en sorunlu kademedir.Uluslararası bir değerlendirme sistemi olan TIMSS sonuçları,dördüncüsınıftaki akademik başarının  8.sınıfta azaldığını göstermektedir.Bu farkı gidermek için,velilerin özel kurslara koşmaları bundandır,okullardaki fiziksel koşullarla,öğretmen mesleğindeki olumsuzluklarda fırsat eşitliğini engelleyen bir başka sorundur.

Buraya kadar yaptığım genel değerlendirmeyi bir tarafa bırakıp,eğitimdeki çerçevenin içerisinde olan çocuklarımıza dönecek olursak,onlar LGS soruları ile ilgili birkaçcümle söylemek isterim.

Sınavdaki soru sayısı ve sınav değerlendirmelerinde şuan bir değişiklik yok.

Soru çeşitlemelerinde görselliğe daha çok yer verileceği bilinmektedir.Sorularuzun metinler halinde olacağı için,özellikle Türkçe de okuma,anlama ve yorum yapmabecerilerine daha fazla yer verilecektir.

Din Kültürüve İnkilap sorularında doğrudan bilgiye önem verildiği kadar,paragraf sorularında verilen bilgiden çıkarımda bulunma,kazanımlarda özleştirme ve yorumlama yapabilme yetisi aranmaktadır.

Sonuçolarak bu sınav sistemi ile de bir arpa boyu yol alamadığımızı söylemek zorundayım.Var olan bu sistem sınav kaygısını azaltmamış,aksine okullar arasındaki kutuplaştırmayı çoğalttığı için,eğitimdeki kalitenin düşüşüne neden olmuştur.Okul garantisi olmayan,imam hatip dayatmalı bir sistem olan bu sistemin,bir başka bölümünde buluşmak üzere...