SON DAKİKA
Hava Durumu
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

DERSHANE KAOSU

Haber Giriş Tarihi: Yazının Giriş Tarihi: 18.12.2020 21:49

Özel öğretim kurslarının sadece bir dersten faaliyet gösterme işlevi saçmalığın daniskasıdır. Bunun altında yatan sebep ne olursa olsun, etik olmayan davranış biçimidir.

Hükümet dershaneleri kapatmakla, dershanelerden aldığı vergi kaybına uğradığı gibi, bakanlığa bağlı okullarda açtığı kurslar nedeniyle, öğretmenlerine verdiği ek ders ücretleri ile ekonomik açıdan zarar etmiştir. Haydi, burasını geçelim, dershanelerin Temel Liseye dönüşmesine ne demeli?

Bir taraftan eğitim-öğretim özelleşirken, diğer taraftan öğrenci velisini mağdur etmemek için dershane kapat, sonuçta öğrenci velisini Temel Liselere muhtaç et.

Bu ne perhiz, ne lahana turşusu. Örneğin Bandırmamızda çalışan dershaneler 2 ila 4 bin TL ücret alırken, Temel Liselerde bu fiyatlar 9 ila 12 bin TL arasında değişmektedir. Bu rakamları yaklaşık olarak ifade ediyorum, yoksa fiyatlar daha yüksek boyutlardadır. Hele Büyükşehirde iseniz iyice hapı yuttunuzun resmidir.

Özel öğretim kursları hakkında yayınlanan 678 sayılı kanunun hükmündeki kararname Belediyelere kurs açma belgesi vermiştir. Açılacak olan bu kurslar ücretsiz  olup , her türlü gideri belediyelerce karşılanacaktır.

Yalnız bu kararname ile belediyelere verilen bu izin , hiç de göründüğü gibi değil. Belediyelere ücretsiz yapacağı kurslarda ‘’ödev’’ yapma, sosyal etkinlik konularında yardımcı olacağı gibi abuk sabuk bir takım faaliyetler önermektedir.

Bu konuda köklü bir değişiklik yapılması şarttır. Örneğin amaç denetimse , bununla ilgili çalışmalar belediyenin bulunduğu Milli Eğitim Müdürlüğü ile belediye arasında yapılacak protokolle çözülebilir.

Sonuç olarak, Milli Eğitim Bakanlığı üzüm yemek yerine bağcıyı dövmemesi lazım. Yani, madem belediyelere böyle bir işlevde bulunabilirsin diyorsan, işleri kolaylaştıracak yol izlemelidir.

Gördüğünüz gibi dertler çok. Eğitim-Öğretimle bu kadar oynanmanın hangi akla hizmet ettiğini anlamakta zorluk çekiyoruz. Hele okullarda yapılan kursların sonucunda, öğrencilerin başarı grafiğini yükseltme amacı giden ‘’ HORMONLU NOT ‘’ faciası ise bir başka aldatmaca...

Dedik ya, problemler çok, problemleri çözmek yerine, başka problemler üretmek Milli Eğitim Bakanlığının asli görevi haline geldi.

Esen kalın…