Pazen tahta çocukların ilgi ile izledikleri hikâye anlatma tekniğidir. Pazen tahta için yaklaşık 1 metre x 1.5 metre ebatlarında pazen ile kaplanmış bir panoya ihtiyaç vardır. Öykü için ise ya karton üzerine kitap için gerekli olan özelliklerin tümü göz önüne alınarak (hikâye kitabının özellikleri bölümünde açıklanmıştır), ancak yazıları olmayacak şekilde çizilmiş ve boyanmış kartlar hazırlanır ya da tek tek çeşitli insan, hayvan, meyve, eşya ve benzeri figürler hazırlanır.
Pazen pano çocukların görebileceği yüksekliğe konur. Bu yer iki sandelye olabileceği gibi, kitaplık köşesinde sabit olarak duvara asılı bir şekilde de bulunabilir.
Anlatılacak öykü belirlenir. Eğer öykü kartlara resimlenmişse kartlar önceden numaralandırlır. Sırası ile bir kart veya figür pazen panonun üzerine yapıştırılır, öyküsü anlatılır, sonra ikinci kart veya figür birincinin hemen yanına yapıştırılır ve öyküsü anlatılır böylece öykü anlatımı tamamlanıncaya kadar tüm kartlar veya figürler sıra ile pazen panoya yapıştırılır. Böylece öykü bittiğinde çocukların gözü önünde film şeridi gibi geçen kartlar panonun üzerinde bulunur.
Figürler ile öykü anlatırken kartondan arkada bir mekan oluşturulabilir. Böylece mekan pazen panoya yerleştirilir. Bu öyküye hareket ve çeşitlilik katar, çocukların görsel hafızasını geliştirir.
Pazen tahta için çocukların hazırladığı figürler veya resimlerde kullanılabilir. Serbest zaman etkinliklerinde yapılan çalışmalar bu teknik ile kolayca uygulamaya konarak çocukların oluşturduğu materyallere uygun öyküler öğretmen tarafından oluşturulacağı gibi, çocuklar tarafından da oluşturulabilir. Çocukların kendilerine ait ürünler diğer çocuklara gösterilerek öykü anlatıldığında çok mutlu olurlar. Bu nedenle öğretmenin zaman zaman bu ortamı yaratması uygun olur.
Pazen tahtanın ve çeşitli figürlerin kitaplık köşesine konması çocukların kendi kendilerine veya küçük gruplar halinde birbirlerine hikâye anlatmalarına olanak sağlar.
Ayrıca pazen tahta fen ve doğa köşesinde de çeşitli doğa olaylarının anlaşılmasına yardımcı olur. öğretmen çeşitli doğa olaylarına ait resimleri ve doğa olaylarının oluşum aşamalarını gösteren kartları veya figürleri hazırlayarak pazen tahtanın yanına koyar. Çocuklarda kendilerini hazır hissettikine veya öğretmen motivasyonu ile bunları öğrenebilirler.