güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

YAKIN TARİHİMİZDE ROL OYNAMIŞ İZLER BIRAKMIŞ ÜNLÜ ASKERİ VE SİVİL GEMİLERİMİZ

Yazının Giriş Tarihi: 18.12.2020 21:47
Yazının Güncellenme Tarihi: 18.12.2020 21:47

Bunun içindir ki Türk Denizcileri doğu denizlerinde hep felaketler yaşamışlar, geçici başarılarına rağmen hezimet ve hüsranlar yaşamışlardır.

Nitekim Kanuni devri Hint deniz seferleri Sokullu Devri Endonezya seferleri hep bu nedenle bu tür sonuçlarla neticelenmiştir.

 2. Abdülhamit’te Ertuğrul Firkateynini Japonya sularına gönderirken bu nedenle kendinde öncekilerin izlediği yolu izlemiş onların düştüğü hataya düşmüştür dersek yanlış söylemiş olmayız.

 2. Abdülhamit bu iadeyi ziyarette elçiler arası denkliğe de rivayet etmemiştir. Bize gelen ziyaretçi Japon İmparatorunun amcası yani hanedan mensubu bir temsilciyken 2. Abdülhamit’in gönderdiği elçi heyetinin başında ise sadece bir deniz albayı bulunmaktadır.

Kanaatimce 2. Abdülhamit Osmanlı hanedanlığına mensup bir şahsın kendi tebaası veya İslamlar nezlinde değeri yükselir korkusuyla bu yolla kendine rakip olur korkusuyla bir hanedan mensubunu elçin olarak göndermeyi göze alamamıştır.

 Veya daha kötüsü bu geminin yaşayacağı faciayı daha önceden kestirdiğinden bir hanedan mensubunu böyle bir olayda kaybetmek istemediğinden bu gemiyle elçilik heyetini yola çıkarmamıştır. 1889 da İstanbul’dan hareket eden Ertuğrul Firkateyninin elçilik heyeti dahil personelinin sayısı ortalama olarak 607 kişidir diyebiliriz düşüncesindeyim.

Bu insan kitlesinin üzerinde o yıl bahriye mektebinden ( Deniz Harp Okulundan) çıkan tüm deniz teğmenlerin de olduğunu söylemek isterim.

Bu yolla bu teğmenlere bu seyahat nedeniyle tecrübe kazandırılmak amacının güdüldüğünü düşünmekteyim. Bu personelin ve elçilik heyetinin başında deniz albayı Osman Bey bulunmaktaydı. Gemi yola çıkmadan önce 25 yaşındaki Ertuğrul Firkateyni ahşap kısımların elden geçirildiği bir tamir görmüştü. Ancak kazan ve makine kısımlarına dokunulmamıştı. Geminin komutanı Yarbay Ali Bey’dir.

 2. Abdülhamit bu gemiyle Japon İmparatoruna armağan olarak Murassa Mücevherli imtiyaz nişanı ve buna uygun bazı hediyeler götürmekteydi. Firkateyn yolcularına başlarken 1889 da İstanbul’dan hareket etmiş ve Süveyş’e doğru yola çıkmıştı.

Gemi yoluna devam ederken kafile başkanı Osman Bey Amiralliğe terfi ettirilmişti. Gemi uğradığı limanların ve ülkelerin halkları ve Müslümanlar tarafından görkemli sevgi gösterileriyle karşılanıyordu.

 Geminin ilk arızası Süveyş’te kendini göstermişti.  Yoluna devam eden Ertuğrul Firkateyni uğradığı Müslüman ülkelerde demirlediği limanlarda yöre halklarının ziyaret ve sevgi gösterileriyle karşılandı ve uğurlandı. 

 Gemi bu mimval üzere gerçekleştirdiği yolculukla 11 ay sonra 7 Haziran 1890 tarihinde Japonya’nın Yokohama Limanına demirledi.

 Zamanın Japon imparatoru Komedi Türk amirali Osman Paşa’yı ve heyetini görkemli bir şekilde karşıladı. Şehir halkının sevgi gösterileri arasında saray arabasıyla saraya iletilen Osman Paşa başkanlığındaki Türk heyeti buradaki temaslarını gerçekleştirirken Ertuğrul Fırkateyni 3 ay boyunca Japon sularında kalmış oldu.

Fırkateyn bu süre zarfında etrafında yer alan binlerce Japon kayığına gemide bulunan 50 kişilik bandosu vasıtasıyla Türkçe konserler verdi.

 Bu arada görevini gerçekleştiren Osman Paşa ve heyeti dönüş hazırlıklarına girişip dönüş hazırlıklarını tamamladı. Devamı yarın…

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.