güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

RAMAZAN BAŞLARKEN İSLAM BİREYLERİNE UYARILAR

Yazının Giriş Tarihi: 18.12.2020 21:49
Yazının Güncellenme Tarihi: 18.12.2020 21:49

Değerli kardeşlerim, Ramazan islam açısından önemli bir aydır hatta bütün aylardan hayırlı bir aydır. Hayırlıdır çünkü İslam dini açısından yapılıp yapılmadığı kesin olarak bilinmesi mümkün olmayan kul ile Allah arasında yapılıp yapılmadığı saklı olan bir ibadet durumundaki oruç ibadetinin gerçekleştirildiği aydır. Evet değerli kardeşlerim Ramazan hakikaten oruç açısından oruç ibadetinin yapılma görevinin gerçekleştirilmesi için Allah’ın görevlendirme süresi saydığı bir aydır. Ve hepsinden önemlisi Allah’ın açık açık önemini vurguladığı pek çok gece ve günden pek çok aydan hayırlı saydığı kadir gecesinin içinde bulunduğu bir aydır. Allahuteala Kuran-ı Kerim’inde adıyla belirttiği surede Kadir gecesinin önem ve faziletine dikkat çekmiş bu gecenin önem ve faziletini vurgulamıştır. Bu yüzden böyle bir geceyi bağrında taşıyan Ramazan ayı biz İslamlar için önemli bir zaman önemli bir aydır. Allahuteala Ramazana has ibadet olan oruç hakkında da önemle vurgulamada bulunmuş. Orucun bedenen kendisi için yapılan bir ibadet olduğunu özellikle vurgulamıştır. İşte bu sebepler dolayısıyla Ramazan ayı özel ve önemli bir ay olup İslamlar için hayırlı bir zaman dilimidir. Ne var ki görünüşüyle İslam olan bireyle şunu önemle vurgulamak isterim ki görünüşüyle diyorum çünkü İslam’ın dediği halde gerçek İslam’ın taşıması gereken özellikle karakterleri yapması gereken faaliyetleri yapmayan pek çok İslam bireyin toplumumuzda mevcut olduğunu İslam toplumunda mevcut olduğunu düşünmekteyim. İşte bu tür insanlarda İslam sayıldığından görünüşe göre Allah’ın onları İslam kabul edip etmediğini bilemediğimizden onlar için görünüşte İslamlar tabirini kullanıyorum. Sözümü tekrar ederek görünüşte olsun gerçekten olsun İslamlar için Ramazan ayı önemli ve hayırlı bir ay olarak değerlendirilmesi gerekirken ne yazık ki bazı İslam kardeşlerimiz Ramazan ayını dünyevi açıdan kazanç ve rant ayı kabul ederler. Özellikle bu görüşü benimsemiş bazı esnaf ve alışveriş gerçekleştirenleri hatta bazı hizmet erbapları Ramazan ayını bir rant ayı bir kazanç ayı yahut ek kazanç ayı kabul ederler. Bu ayı rant ayı kabul eden tüccar veya küçük esnaf özellikle yiyecek içecek konusunda çalışan küçük esnaf zaten Ramazan öncesinde malzemesi stoku ve istifi gerçekleştirir. Ramazan başladığında bu stoklarını daha kazançlı şart ve ortamlarda satarak kazançlarına kazanç olanaklarına olanak katarlar çünkü Ramazan öncesinde talep az olduğundan daha ucuz fiyatla aldıkları malzemeyi ramazan başladığında ve süresinde normalden daha yüksek fiyatla satma imkanını elde edebilmektedirler. Bu yüzden Ramazan ayı onlar için bir rant ayı bir kazanç ayı olmaktadır. Ama insan merak etmeden duramamaktadır. Acaba bu işlerle uğraşanlar oruçlarını tutsalar bile acaba oruç ve Ramazan’ın gerçek faziletlerinden ve nimetlerinden istifade edebilmekte midirler. Bir kısım İslam kardeşimiz ise gerçek mesleği olmamasına karşılık ramazan süresince özellikle iftara yakın zamanlarda turşu tatlı gibi poğaça pide gibi gazoz kola gibi yiyecek içecek malzemeleri satarak ek kazanç sağlamaya yönelmekte normal esnafın ödediği dükkan kirası yer parası gelir vergisi vesaire vergileri ödemeden yaptıkları satışla elde ettikleri geliri ceplerine atıp evlerinin yolunu tutmaktadırlar. Bu tür İslam kardeşlerimizde bu davranışlarıyla bir yandan haksız kazanç elde ederken bir yandan oruç tutsalar bile namaz kılsalar bile acaba bu ibadetlerinin faziletlerinden istifade ederken bu haksız kazançlarının mücazatlarını görüp ahirette bu konuda hesap vermeyecekler midir. Yine ramazan ayı süresince kendi inançları doğrultusunda ölülerine Kuran okutmak isteyenlerin karşısına çıkıp kendi kafalarından taktir ettikleri ücretleri söyleyip alarak sözüm ona Kuran okuyanların hatip gerçekleştirenlerin talep edip aldıkları paralar helal kazanç mı olacaktır. Onların okuduğunu belirttikleri kurallar okutanların ölülerine gerçekten ahiret açısından fayda temin edecek midir. Onlar bu haksız kazançları elde ettikleri bu faaliyetler nedeniyle Ramazan ayının ve Ramazan ibadetlerinin faziletlerinden gerçekten istifade edebilecek midirler. Yine ramazan ayına uygun olan uygulamalardan çoğunlukla camilerde gerçekleştirilen mukabeleler nedeniyle ramazan sonlarında ücret veya hediye alan imamların bu getirileri acaba helal kazanç olarak değerlendirilebilecek bir durum mudur. Tabi bunu söylerken bu tür yollara müracaat etmeyen imam ve din görevlilerini tenzih ediyorum. Ama alanlar için hatırlatmak isterim ki sen imam olarak zaten yapacağın her din görevine karşı devletten karşılığını almakta değil misin ki. Mukabeleye katılanların verebileceği maddi değer ifade eden nakdi veya maddi hediyelerin almakta mahsur görmemektesin. Yine halkımızın yanlış inanç ve uygulaması nedeniyle verilen fitreleri alan din görevlileri içinde aynı durum söz konusudur. düşüncesindeyim. Bence fitreler fakır fukaranın hakkıyken devletin yeterli oranda maaş verdiği imam fitre alırsa fakir fukaranın hakkını gasp etmiş duruma düşecektir kanaatindeyim. Bütün bunlardan sonra tüm bu tür faaliyet sahipleri ramazan ayını ve oruç ibadetini gereği gibi değerlendirmeyip ramazan ayına bir rant ayı bir ek kazan ayı gözüyle bakan bireyler grubunu oluşturacak kişilerdir kanaatindeyim. Bu tür faaliyet sahipleri için söyleyebileceğim söz temenni edebileceğim dilek Allah ıslah etsin demek olacaktır. Yazımı bitirirken Allahtan isteğim tüm okuyucularımın Ramazan’ı bir ibadet ayı bir nefis düzeltme ayı bir kardeşlik ayı kabul edip ona göre değerlendirmeleri ve başta oruç olmak üzere namaz ve hayır hasenatlarını bu değerlendirme ışığında gerçekleştirmeleridir. Tekrar vurgulamak isterim ki Ramazan bir rant ayı bir ek kazanç sağlama ayı bir haksız kazanç temin etme ayı değildir. Bunlar unutulmamalıdır. 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.