güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

Yönetim Kurulu Başkanı Asa, Ortaklarına Çağrıda Bulundu; “Teslim Edeceğiniz Ürünü Beyan Edin”

Marmara Birliğine bağlı 8 kooperatifte geçtiğimiz hafta başlayan rekolte beyan döneminin 1 haftalık süresi tamamlanırken, bugüne kadar 10 bin ton beyan alındı. Kampanya öncesi rekolte beyan konusunda uyarılarda bulunan Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “ürün alımlarını kota uygulaması olmadan yapmak istiyoruz. Tabi ki, bunu belirleyen ortaklarımız oluyor. Gerçeğe yakın beyan verilmezse, kota uygulaması kaçınılmaz olacaktır. Aslında kotayı koyan da, kotanın kalkmasını sağlayan da ortaktır.”dedi. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, geçtiğimiz yıl ürün alımlarına değinerek, “2017-2018 kampanyasında ortaklarımızdan 55 bin ton beyan alınmıştı. 50 bin ton ürün alım planıyla başladığımız kampanyada, 51 bin 500 ton ürün alımı gerçekleştirilmişti. Gerçekçi beyan verilmemesi durumunda kota uygulaması yapılmıyor, Göreve geldiğimiz günden bu güne kota uygulaması yapmadık, diyerek, sözlerini şöyle sürdürdü; “Buradan ortaklarımıza çağrıda bulunmak istiyorum. Gerçeğe yakın beyanda bulunun. Gerçekten uzak beyan verilmesi durumunda Marmarabirlik alım planından uzaklaşıldığı gibi, kısıtlama da kaçınılmaz olacaktır. Gerçek dışı verilen beyanların kurumumuzu plansızlığa ittiğini geçtiğimiz dönemlerden iyi biliyoruz. Ortaklarımızın özellikle bilmelerini isterim ki, 32 bin aktif ortağımız, 1 ton gerçek dışı beyanda bulunmuş olsa 32 bin ton alım planımız şaşmış olacaktır. Kota uygulaması olacaksa, ortaklarımızın 5 yıllık teslim ettiği ürünün ortalamasına göre kota belirlendiği için, geçmiş yıllarda ürün teslimatı yapmadıysanız, rekolte beyan miktarı kadar ürün verme hakkınız olmaz. Kısacası ne kadar ürün teslim ettiyseniz, o kadar ürün verme hakkınız olur.” “Marmarabirlik’e Güvenin” Ülke olarak zorlu bir süreçten geçildiğini söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “2010 yılından bu yana her zaman üreticilerimizin yanında olduk ve mağdur etmedik. 2018-2019 ürün alım kampanyasında öncelikli hedefimiz geçtiğimiz yılın fiyatlarını korumaktır. Eğer piyasa koşullarında ürün alım fiyatlarında bir artış yaşanırsa Marmarabirlik olarak üreticimizi asla mağdur etmeyiz. Piyasa koşullarındaki ilave artışı da fiyatlarımıza yansıtırız. Bugüne kadar ne söylediysek yerine getirdik. Ortaklarımızı mağdur etmeden, kurumumuzu da zarar ettirmeden Marmarabirlik’i düzlüğe çıkardık. Marmarabirlik yönetim kuruluna güvenin””diye konuştu.  “İri Daneye İhtiyacımız Var” Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Ülke genelinde ve faaliyet bölgemizde rekoltenin yüksek olacağını ön görmekteyiz. Marmarabirlik’in satış planı çerçevesinde bu kampanya döneminde iri daneli ürüne ihtiyaç duyulmaktadır. Sebebi, uzun yıllar süren çalışmalarımızın ardından şarküteri reyonlarına girilmiş olmasıdır. Şarküteri reyonlarına girilmesiyle birlikte satışlarımız 23 bin tonlardan 40 bin ton bandına ulaşmıştır. Ayrıca son yıllarda tüketicide , kaliteli zeytin denince iri daneli zeytin algısı oluşmasıdır. Tüketicinin istediği iri dane ürünü alamazsak satışlarımız düşer.”dedi. Marmarabirlik için alım planı ve stok durumunun çok önemli olduğuna dikkat çeken Başkan Asa, “Geçtiğimiz yıl üreticimize destek olmak adına 460 kalibre ürünü 4.10 TL’ye aldık. Aradan bir yıl geçmesine rağmen, bu kalibredeki ürün piyasada 2-3 TL’ye satılması Marmarabirlik’in elini kolunu bağladı. Aynı zaman da diğer firmalarla rekabet şansımızı azalmıştır. İnce dane konusunda geçtiğimiz yılda olduğu gibi Marmarabirlik’ten fedakarlık beklemesin. Eğer, Marmarabirlik zarar ederse, ürün alamayan, ürün bedellerini zamanında ödeyemeyen, ürün bedellerini kredi ile ödeyen, öz kaynakları faizlere giden, yatırım yapamayan ve sürekli zarar eden bir kurum haline gelir.”şeklinde konuştu. “Asla Kredi Kullanmayacağız” Marmarabirlik’in ortaklarına daha çok destek verebilmesi için ayakta kalması gerektiğine de değinen Başkan Asa, “2010 yılından bugüne ürün alımlarını kredi kullanmadan yaptık. Bu kampanya döneminde de asla kredi kullanmayacağız. Bu nedenle ortaklarımız bir yıllık kazancı değil, geleceğini düşünsün. 2018-2019 ürün alım kampanya dönemini el birliği ile aşacağımıza inancımız tamdır. Ortaklarımız bize önce inansın ve güvensin.”diyerek, sözlerini tamamladı.

Haber Giriş Tarihi: 22.09.2018 10:00
Haber Güncellenme Tarihi: 22.09.2018 10:00
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bandirmayasam.com.tr
Yönetim Kurulu Başkanı Asa, Ortaklarına Çağrıda Bulundu; “Teslim Edeceğiniz Ürünü Beyan Edin”

Marmara Birliğine bağlı 8 kooperatifte geçtiğimiz hafta başlayan rekolte beyan döneminin 1 haftalık süresi tamamlanırken, bugüne kadar 10 bin ton beyan alındı. Kampanya öncesi rekolte beyan konusunda uyarılarda bulunan Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “ürün alımlarını kota uygulaması olmadan yapmak istiyoruz. Tabi ki, bunu belirleyen ortaklarımız oluyor. Gerçeğe yakın beyan verilmezse, kota uygulaması kaçınılmaz olacaktır. Aslında kotayı koyan da, kotanın kalkmasını sağlayan da ortaktır.”dedi.
Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, geçtiğimiz yıl ürün alımlarına değinerek, “2017-2018 kampanyasında ortaklarımızdan 55 bin ton beyan alınmıştı. 50 bin ton ürün alım planıyla başladığımız kampanyada, 51 bin 500 ton ürün alımı gerçekleştirilmişti. Gerçekçi beyan verilmemesi durumunda kota uygulaması yapılmıyor, Göreve geldiğimiz günden bu güne kota uygulaması yapmadık, diyerek, sözlerini şöyle sürdürdü;
“Buradan ortaklarımıza çağrıda bulunmak istiyorum. Gerçeğe yakın beyanda bulunun. Gerçekten uzak beyan verilmesi durumunda Marmarabirlik alım planından uzaklaşıldığı gibi, kısıtlama da kaçınılmaz olacaktır. Gerçek dışı verilen beyanların kurumumuzu plansızlığa ittiğini geçtiğimiz dönemlerden iyi biliyoruz. Ortaklarımızın özellikle bilmelerini isterim ki, 32 bin aktif ortağımız, 1 ton gerçek dışı beyanda bulunmuş olsa 32 bin ton alım planımız şaşmış olacaktır. Kota uygulaması olacaksa, ortaklarımızın 5 yıllık teslim ettiği ürünün ortalamasına göre kota belirlendiği için, geçmiş yıllarda ürün teslimatı yapmadıysanız, rekolte beyan miktarı kadar ürün verme hakkınız olmaz. Kısacası ne kadar ürün teslim ettiyseniz, o kadar ürün verme hakkınız olur.”
“Marmarabirlik’e Güvenin”
Ülke olarak zorlu bir süreçten geçildiğini söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “2010 yılından bu yana her zaman üreticilerimizin yanında olduk ve mağdur etmedik. 2018-2019 ürün alım kampanyasında öncelikli hedefimiz geçtiğimiz yılın fiyatlarını korumaktır. Eğer piyasa koşullarında ürün alım fiyatlarında bir artış yaşanırsa Marmarabirlik olarak üreticimizi asla mağdur etmeyiz. Piyasa koşullarındaki ilave artışı da fiyatlarımıza yansıtırız. Bugüne kadar ne söylediysek yerine getirdik. Ortaklarımızı mağdur etmeden, kurumumuzu da zarar ettirmeden Marmarabirlik’i düzlüğe çıkardık. Marmarabirlik yönetim kuruluna güvenin””diye konuştu. 
“İri Daneye İhtiyacımız Var”
Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Ülke genelinde ve faaliyet bölgemizde rekoltenin yüksek olacağını ön görmekteyiz. Marmarabirlik’in satış planı çerçevesinde bu kampanya döneminde iri daneli ürüne ihtiyaç duyulmaktadır. Sebebi, uzun yıllar süren çalışmalarımızın ardından şarküteri reyonlarına girilmiş olmasıdır. Şarküteri reyonlarına girilmesiyle birlikte satışlarımız 23 bin tonlardan 40 bin ton bandına ulaşmıştır. Ayrıca son yıllarda tüketicide , kaliteli zeytin denince iri daneli zeytin algısı oluşmasıdır. Tüketicinin istediği iri dane ürünü alamazsak satışlarımız düşer.”dedi.
Marmarabirlik için alım planı ve stok durumunun çok önemli olduğuna dikkat çeken Başkan Asa, “Geçtiğimiz yıl üreticimize destek olmak adına 460 kalibre ürünü 4.10 TL’ye aldık. Aradan bir yıl geçmesine rağmen, bu kalibredeki ürün piyasada 2-3 TL’ye satılması Marmarabirlik’in elini kolunu bağladı. Aynı zaman da diğer firmalarla rekabet şansımızı azalmıştır. İnce dane konusunda geçtiğimiz yılda olduğu gibi Marmarabirlik’ten fedakarlık beklemesin. Eğer, Marmarabirlik zarar ederse, ürün alamayan, ürün bedellerini zamanında ödeyemeyen, ürün bedellerini kredi ile ödeyen, öz kaynakları faizlere giden, yatırım yapamayan ve sürekli zarar eden bir kurum haline gelir.”şeklinde konuştu.
“Asla Kredi Kullanmayacağız”
Marmarabirlik’in ortaklarına daha çok destek verebilmesi için ayakta kalması gerektiğine de değinen Başkan Asa, “2010 yılından bugüne ürün alımlarını kredi kullanmadan yaptık. Bu kampanya döneminde de asla kredi kullanmayacağız. Bu nedenle ortaklarımız bir yıllık kazancı değil, geleceğini düşünsün. 2018-2019 ürün alım kampanya dönemini el birliği ile aşacağımıza inancımız tamdır. Ortaklarımız bize önce inansın ve güvensin.”diyerek, sözlerini tamamladı.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.