Bandırma Bahçeşehir Koleji Master 6. Etkinlikleri kapsamında farklı okullardan seçilen öğrencilere yönelik 2 gün Matematik Müzesi açtı. Müzede öğrenciler, Gezici Bilim Müzesinde görerek, eğlenerek, yaşayarak, dokunarak, keşfederek kalıcı öğrenmenin fırsatını buluyorlar.
Yarım asrı geçkin eğitim tecrübesine sahip kurucular ile yola çıktıklarını söyleyen Sorumlu öğretmen Göker Cihan , Tales Matematik Müzesinin öğrencilere farklı bir dünyanın kapılarını açtığını ifade etti..
Bu konuda geniş ve açıklayıcı bilgiler veren Göker şunları söyledi.”Tales; Almanya Giessen’deki Mathematikum, ABD New York’taki MoMath, İtalya’daki Arşimet Bahçesi ve Güney Kore’deki Mathlove gibi örneklerin incelenmesinin ardından yapılan AR-GE çalışmaları sonucunda ziyaretçileriyle buluşmaya başladı ve bu yolda hızlı adımlarla ilerlemeye devam ediyor. Günlük hayattaki matematiğin yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun istasyonlarla matematiği, soyut olmaktan çıkarıp somut hale getirerek bireylerin matematiğe dokunmalarını sağlıyoruz.
Kendi alanında uzman matematik eğitmenleri ile matematiği hikayelerle anlatıyor ve teoremleri mantıksal yoldan ispatlıyoruz. Problemler üzerinde özgürce düşünerek yeni fikirler üretiyor, farklı çözüm yolları olabileceğini yaşatarak anlatıyoruz. Matematiğe dokunuyor, matematikte sınır tanımıyoruz! Çocuklarımızda hem matematik sevgisini arttırmaya çalışıyor, hem de onlarda müze ziyareti bilincini kazandırmaya çalışıyoruz.
Tales Matematik Müzesinde ilköğretim müfredatından üst düzey matematiğe kadar her seviyeye uygun istasyonlar mevcuttur. Biz, Tales Matematik Müzesi olarak hayal gücü yardımıyla matematiksel algıyı arttırıcı eğitim vererek ilköğretim 3. Sınıf ve üzeri her bireye hitap ediyoruz. İlkokul grubuna atölye çalışmalarıyla ve matematiksel oyunlarla hitap ederken, yüksek matematik grubu için uygulamalı laboratuvar destekli eğitim veriyoruz.
Milli Eğitim Bakanlığı eğitim-öğretim müfredatından yola çıkarak; olasılıktan Pascal üçgenine, seri açılımlardan ardışık sayıların toplamına, parabolden asal sayılara, çevre-yarıçap ilişkisinden silindir-yarıçap ilişkisine, tam kare açılımının geometrik ispatından çarpma işlemi mantığına kadar birçok istasyon oluşturduk. Günlük hayattaki matematiğe ilgi çekerek, Altın Oran’dan Dört Renk Problemine, açı-görüntü sayısı ilişkisinden, kanalizasyon kapağındaki sırra, Mimar Sinan köprüsünden perspektife, Sezar Şifrelemesinden çeşitli mantıksal oyunlara örnekler verdik. Tüm bunlar, uzman matematik eğitmenleri ile rehberli turlar ile gerçekleşmektedir.
İlköğretim grubunun atölye çalışması ile eğlenerek öğrenmesi 1-1.5 saati bulurken, yüksek matematik grubu yaklaşık 2 saatlik rehber desteği ile eğitim gezisini tamamlıyor. Ayrıca Tales Matematik Müzesinde, cebirsel yüzeylerin denklemlerle birlikte sunulduğu uygulamalı laboratuvarda, Imaginary Sergisi de mevcuttur. Bu uygulamalı laboratuvarda, kendi denklemlerimizle kendi topolojik yüzeylerimizi oluşturarak lisans ve lisansüstü eğitimi destekliyoruz.
Ayrıca, Avrupa’nın en büyük Açıkhava Bilim Parkı olan I.Q. Center Açıkhava Bilim Parkı’nda, İskandinav ülkelerinin uyguladığı duvarsız eğitim sistemini uyguluyoruz. Açıkhava Bilim Parkı ile daha özgür bir eğitim vererek, sınıfa bağlı kalmadan teorik ve ezberci mantığı yıkıyoruz”.
Ahmet Türkmen/Serhat Barış