güvenilir kaynak casibom giriş maritbet
SON DAKİKA
Hava Durumu

Ayıplı Mallar İle İlgili Ne Yapılması Gerekir?

Tüketicileri Koruma Derneği Bandırma Şube Başkanı Mehmet Tanrıkut, Ayıplı Mal Ve Ya Hizmet İle İlgili Tüketici Hakları Konusunda Açıklamalarda Bulundu.

Haber Giriş Tarihi: 29.04.2019 12:20
Haber Güncellenme Tarihi: 29.04.2019 12:20
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bandirmayasam.com.tr
Ayıplı Mallar İle İlgili Ne Yapılması Gerekir?

Tüketicileri Koruma Derneği Bandırma Şube Başkanı Mehmet Tanrıkut, Ayıplı Mal Ve Ya Hizmet İle İlgili Tüketici Hakları Konusunda Açıklamalarda Bulundu.

Tüketicileri Koruma Derneği Bandırma Şube Başkanı Mehmet Tanrıkut, harcamaların arttığı Ramazan Ayı öncesi tüketicilerin dikkat etmesi gereken konulara yönelik çeşitli uyarılarda bulundu. Mehmet Tanrıkut, tüketicilerin sahip oldukları hakları bilmesi ve gerektiğinde de bu hakları kullanmalarının mağdur olmama noktasında fayda sağlayacağını hatırlattı.

Tanrıkut, yaptığı bilgilendirmelerde şunları söyledi, “Ramazan ayına gireceğimiz bu günlerde tüketicilerin yaptıkları alışverişlerde dikkatli olmaları gerekiyor. Bu alışverişlerden dolayı mağdur olmamaları için de 6502 sayılı tüketicilerin korunması hakkındaki kanunun verdiği hakları bilmeleri gerekir. Bu haklarını da kullanmaları kendi menfaatlerine uygun olur. 

Tüketiciler alışveriş yaparken satın aldığı ürünü tezgahta, vitrinde görüp beğenerek alıyorsa, aldığı ürünün bir arızası yok ya da sorun çıkarmıyorsa, daha sonra ben bu ürünü beğenmediğim, geri vermek istiyorum demek gibi bir hakları yoktur. Çünkü ürünü görüp beğenerek almıştır. Bundan dolayı vatandaşın böyle bir hakkı yoktur, bunu bilmek gerekiyor. Tüketiciler bu konuda sıklıkla mağdur duruma düşüyor.

Yine tüketicilerin mağduriyetlerinden bir diğeri de genellikle bayramlarda veya özel günlerde yakınlarımıza, arkadaşlarımıza aldığımız hediyelerden kaynaklanıyor. Bu hediyeler denenerek alınmadığı için hediye edilen kişinin bedenine veya zevklerine uymayabiliyor. Daha sonra da uygun ürünle değiştirilmek isteniyor. Böyle bir durumda da hediye olarak aldığımız ürünle ilgili “hediyedir” diye satıcıdan fiş almamız gerekiyor ki daha sona aldığımız hediyeyi değiştirebilsinler.

Tüketicileri mağdur eden diğer konulardan biri de ayıplı ürünler ve hizmetlerdir. Aldığımız bir ürün veya bir hizmetle ilgili olarak 6 ay içerisinde herhangi bir arıza çıkarsa veya hizmetten sağlıklı bir şekilde yararlanamazsak bunlar ayıplı hizmet ve ya ürün olarak değerlendirilir. Bu ayıplı ürün veya hizmetlerle ilgili de sahip olduğumuz haklar vardır. Biz bu alışverişten vazgeçiyoruz diyerek satıcıya talepte bulunabilir veya ayıp oranında bedelden indirim isteyebiliriz. Yine ürünün arızasının ücretsiz giderilmesini isteyebiliriz. Ürünün ayıpsız olanıyla değiştirilmesini de talep edebiliriz. Yani 6 ay içerisinde ayıplı ürün veya hizmeti iade etme şansımız vardır. Bu taleplerimizi dile getirebiliriz. Eğer satıcı bu taleplerimizi yerine getirmezse o zaman da hakem heyetlerine başvurma hakkımız doğar ve böylece mağduriyetimiz önlenmiş olur.

Bu ayıp 2 yıl içerisinde de ortaya çıkabilir. Böyle bir durumda da hakem heyetlerine başvurma hakkına sahibiz. Örneğin cep telefonlarında ve diğer elektronik ürünlerde bunun süresi 2 yıldır. Taşınmaz mallarda, devre mülk tatil amaçlı konutlarda ve diğer konutlarda da bunun süresi 5 yıldır. Bu aldığımız ürünler veya hizmetlerdeki kusur gizlenmişse, hile ile saklanmışsa veya ayıp içeriyorsa bizim yine zaman aşımına bakmaksızın bu ayıptan dolayı da hakem heyetlerine başvurma hakkımız var.

Tüketicilerimiz eğer bu haklarını bilirlerse mağdur olmazlar. Her koşulda satıcının sattığı üründen dolayı sorumluluğu vardır. Sattığı ürünün ayıpsız olduğunu satıcı kanıtlamak zorundadır. Tüketicilerimiz alışverişlerde mağdur olmamaları için bunlara dikkat etmeli ve herhangi bir mağduriyetleri olduğunda da derneğimize gelip yardım istemekten çekinmemelidirler.” /Umut Osman Sunci

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.