Avlu Kongre Merkezinde gerçekleştirilen ödül töreninde, BİGEP Yönergesi akademik alan ödüllendirme kriterleri kapsamında 263 öğrenci, 271 öğretmen, 10 okul müdürü ve 10 müdür yardımcısına ödülleri verildi.
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan programda öğrencileri temsilen Edremit Remzi Mollalıoğlu Ortaokulu öğrencisi Mehmet Emin Varol ve Gülser Mehmet Bolluk Anadolu Lisesi öğrencisi Teslimenur Onat duygu ve düşüncelerini anlatan konuşma yaptılar. BİGEP kapsamında yapılan deneme sınavlarının çalışmalarına büyük katkı sağladığını ifade eden öğrenciler, projenin başarıya ulaşmada onlara yol haritası olduğuna dikkat çektiler.
Vali Şıldak, “Canlı Eğitim Sürecine BİGEP Heyecan Getirdi”
BİGEP Projesinin iki yılı geride bırakarak 3’üncü yılında öğrencilerin başarı hedefine odaklanmalarında motivasyonlarını arttıracağını dile getiren Vali Şıldak programda yaptığı konuşmada, “Projemizde ilk yıl deneme mahiyetinde bir uygulama gerçekleştirdik, geçtiğimiz yıl ise yarı pandemi koşullarında sürdürülen bir çalışma oldu. Asıl bu yıl çalışmalarımızın sonuçlarını göreceğiz. Öncelikle bütün eğitim camiamıza, ailelerimize, velilerimize, öğretmenlerimize, eğitim kadromuza ve çocuklarımıza yeni eğitim öğretim yılının hayırlı uğurlu olmasını, başarılar getirmesini temenni ediyorum. Dün itibariyle okullarımızda zil çaldı ve bugün artık ikinci gün. Her şeyin akıcı ve sürekli olduğu gibi eğitim süreci de canlı bir süreç olarak önümüzden akıp gidecek. Ama biz bunu seyretmeyeceğiz. BİGEP eğitim sürecine müdahil olma, destekleme, gözlemleme, tespit yapma, değerlendirme ve takdir etme sürecidir. Buna biz motivasyon ve sinerji oluşturma süreci de diyebiliriz. İlimizin tamamında, aynı anda eş zamanlı olarak büyük bir dinamizm içerisinde, takım ruhuyla sürdürmek, hedefleri belirlemektir diyebiliriz. Hep birlikte yaptığımız bu çalışmanın en güzel tarafı aslında güzel bir Balıkesir portresi ortaya çıkarması. Balıkesir olarak her şeye sahibiz ama sahip olduğumuz en önemli özellik uyumlu çalışabilmemiz. Bu uyumu BİGEP’le de yapmaya çalışıyoruz. BİGEP’te sadece eğitim camiası değil herkes bu süreci takip ediyor. Kısaca Balıkesir’de eğitim birinci gündem maddesi olarak İlimize bir eğitim şehrine dönüşme heyecanını yaşatıyor” diye konuştu.
BİGEP’in aslında bilimsel bir çalışma olduğunu, izlenen yöntemin tamamen sağlam adımlarla ilerleyen bir süreç olduğunu sözlerine ekleyen Şıldak, “BİGEP sadece ödül törenleriyle ve deneme sınavlarıyla sınırlı bir değerlendirme şekline dönüşürse bunun eksik kalacağını ifade etmek istiyorum. İhtiyacımız olan moral ve enerji, kendimize güvendir. Bu da takım çalışmasının benimsenmesiyle olur. Bütün süreçlerin takip edildiğini bilmek ve sonunda değerlendirmeye tabi tutulup ödüllendirilmek onur verici olsa gerek. Projenin başında bu mantık ve felsefeden yola çıktık. Hem öğrencilerimiz büyük bir gayret içerisinde, hem de yöneticilerimiz daha enerjiyle, daha yüksek bir bilinçle çalışma hedefini oluşturuyorlar. Onları gönülden tebrik ediyorum.” şeklinde konuştu.
Projenin bu eğitim-öğretim döneminde akademik başarıya daha fazla odaklandığını belirten Şıldak, “Değerli okul yöneticilerimiz, ilçe eğitim yöneticilerimiz sizlerden de açıkçası bu yıl çok daha iyisini, çok daha fazlasını isteyeceğiz. Başarılı olma yolunda çok daha çalışarak, tamamen bu yapı çerçevesinde akademik başarıya yönelerek en iyisini yapmaya çalışacağız. Eğitime, çocuklarımıza yapılan yatırım en güzelidir, en doğru seçimdir. Bu yolda hep beraber yürüyelim. Büyük Türkiye bir hayal değildir, gerçektir. Hepimiz bu ülkenin, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşının bir ferdi olarak yetişmiş, donanımlı bir nesli geleceğe taşımak, yarınlarda bu ülkeyi onlara emanet etmek için durmadan çalışmalıyız. A'dan Z'ye yapılacak şeylerin listesi bellidir. Yolumuz açıktır. Başarılı olmak için istemek ve çalışmak yeterlidir.” ifadelerini kullandı.
Konuşmaların ardından LGS’de dereceye giren 165, YKS’de dereceye giren 80 ve Teknofest Türkiye finalinde dereceye giren 18 öğrenciye, ayrıca 271 öğretmen, 10 okul müdürü ve 10 müdür yardımcısına ödülleri ve başarı belgeleri verildi. /Melek Babacan