Künye Rss Siteme Ekle İletişim
GÜNDEM 1. SAYFA VİDEO-HABER EKONOMİ SPOR EĞİTİM KÜLTÜR SANAT TEKNOLOJİ KADIN AİLE YEREL
Ana Sayfa > GÜNDEM > Balıkesir'de Tek Acil Çağrı: 112
Balıkesir'de Tek Acil Çağrı: 112
...
09-02-2020 05:00
GÜNDEM
0 Yorum
376 Okunma
Haberi Yazdır

112 Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu toplantısı Vali Ersin Yazıcı Başkanlığında yapıldı.
112 Acil Çağrı Merkezinde yapılan toplantıya Vali Yazıcı'nın yanı sıra Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, Vali Yardımcısı Mustafa Çek, İl Emniyet Müdürü Hasan Onar, İl Jandarma Komutanı Jandarma Kıdemli Albay Tarık Hekimoğlu, Sahil Güvenlik Kuzey Ege Grup Komutanı SG. Bnb. Sadun Özdemir, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Bayram Şahin, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Eroğlu ile kurumların diğer sorumluları katıldı.
Kurumlar Arasında Koordinasyon Sağlandı
Toplantıda, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün çalışma sistemi, görevleri, iş ve işleyişi,  acil çağrı hizmetleri veren kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliğinin sağlanması ile ilgili fikir ve öneriler görüşüldü.
112 Acil Çağrı Merkezi'nin istatistiklerini içeren sunumda ise; 2019 yılında sisteme gelen toplam 1.235.255 çağrıdan 567.447 çağrının kurumlara aktarılarak vatandaşlara hızlı ve zamanında hizmet verilmesinin sağlandığı, 2019 yılı Ocak-Aralık döneminde gelen çağrılardan %36.44'ünün Emniyet Müdürlüğüne, %48.07'sinin Sağlık Müdürlüğüne, %11.41'inin Jandarma, %3.33'ünün İtfaiye, % 0.67'sinin Orman ve % 0.09'unun da AFAD müdürlüklerine aktarıldığı belirtildi. Bu dönem içerisinde 540.06 asılsız çağrı yapıldı. Toplam aramanın % 54'ü asılsız çıktı.
Ciddi Bir Zaman Ve Kaynak Tasarrufu Sağlandı
Vali Yazıcı, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin hayata geçirilmesiyle, kurumlar arasındaki koordinasyonun hızlı ve etkin bir şekilde temin edildiğini, dolayısıyla olası hadiselere müdahale konusunda ciddi bir zaman ve kaynak tasarrufu sağlandığını söyledi.
Birimler Tek Çatı Altında Hizmet Veriyor
Tek numara acil çağrı sisteminin önemini vurgulayan Vali Yazıcı, "112 Acil Çağrı Merkezimiz acil hizmet birimlerinden Emniyet, Jandarma, İtfaiye, Sağlık, Sahil Güvenlik, AFAD ve Orman Müdürlüklerine ait birimler tek çatı altında hizmet vermeye devam ediyor. Bütün birimler aynı binada olduğu için etkin bir iş birliği sağlanmaktadır. Buradaki amaç bir bütün halinde hizmet vermek. Tüm birimler arasında koordineli çalışma ve tüm çağrıların tek kayıt altında tutulmasını sağlamak." dedi.
Hayat Kurtarmaya Sen De Yardımcı Ol!
112 Acil Çağrı Merkezi'nin gereksiz meşgul edilmemesi gerektiğini belirten Vali Yazıcı, "Bu amaçla arayan vatandaşlarımızın bu durumu kendi vicdanlarına bırakıyoruz. Sizden daha acil ve güç durumda olan insanların hizmetine aksamaya vesile olunmamalıdır. 112 Acil Çağrı Hattı, hayati tehlike oluşturan durum ortaya çıktığında, aranması gereken önemli bir hattır. Hayati tehlike durumu olmayanlar tarafından meşgul edilmesi nedeniyle gerçek acil sağlık yardımına ihtiyacı olan hasta ve vakalara ulaşmada geç kalınıyor. Sonuç olarak yapılan aramanın  % 54'ü gereksiz veya asılsız olduğu görülmektedir." diye konuştu.
Toplantıda, Balıkesir İli Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) hakkında da bir sunum yapıldı.
İstatistiki bilgilerin verildiği sunumun ardından Vali Ersin Yazıcı Başkanlığında katılımcılar tarafından verilerle ilgili değerlendirme yapıldı.  /Haber Merkezi

Etiketler :
Balıkesir'de Tek Acil Çağrı: 112 -
YORUM YAZ
Künye Sık Kullanılanlara Ekle Giriş Sayfam Yap Rss - Xml Siteme Ekle İletişim
Sitemiz sadece internet üzerinden yayın yapmaktadır.
Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.
2011
© Bandırma Yaşam Gazetesi - Bandırma ve Bölgenin Güçlü Sesi bandırma haberleri bandırma gazete bandırmadan haberler
Kodlama : Networkbil.net